Avatar billede mshenriksen Novice
06. december 2007 - 18:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvorofor får jeg blokeret mine links i outlook

Jeg sender nyhedsmail fra min hjemmeside med PHP og MySQL, men når jeg skriver et link f.eks.:
Besøg os <a href="http://www.dmi.dk">her!</a>
så bliver linket vist fint, men når man holder pilen over linket står der:
blocked::\"http://www.dmi.dk\"
og når man trykker på linket kommer et vindue med "Find kæde oversigt", filtyper er 'eksekverbare filer'
Nogen som kan forklare dette og evt. komme med en løsning, så linket virker?
Avatar billede barklund Nybegynder
06. december 2007 - 18:49 #1
Linker du rent faktisk til dmi.dk eller er det bare et dårligt eksempel? Og hvis du ikke gør, kan du så prøve at sende samme mail ud, hvor du rent faktisk linker til dmi.dk og se, om det giver samme resultat?
Avatar billede coderdk Praktikant
06. december 2007 - 18:50 #2
Jeg tror bare det er en sikkerhedsindstilling i outlook: http://www.slipstick.com/mail1/blocked.htm
Avatar billede mshenriksen Novice
06. december 2007 - 19:38 #3
>>barklund
Ja, det er bare et eksempel, men ikke nødvendigvis et dårligt et og det giver det samme resultat hvis jeg bruger ...dmi.dk.

>>coderdk
I andre mails jeg modtager virker links uden problemer. Der står også blocked:: når man holder pilen på dem, men \" og \" er udeladt.
Avatar billede coderdk Praktikant
06. december 2007 - 22:46 #4
Jeg er ret sikker på, at det er fordi outlook's spam-filter opfatter din mail som spam...
Avatar billede mshenriksen Novice
09. december 2007 - 13:53 #5
Jeg har nu sendt mailen til forskellige andre mail-adresser fra hotmail, lycos og yahoo.
Ingen af stederne virker linket. Mailen havner nogle af stederne i spam-folderen, men det betyder ikke så meget.
I lycos siger den at link-adressen ikke kan findes og at hjemmesiden kan være lukket. I hotmail bliver teksten vist som et link, men når pilen er over linket bliver det til en curser og man kan ikke trykke på det. Det samme gøre sig gældende i yahoo.

Scriptet til nyhedsmailen:

<form action="ny_mail.php" method="post">

        Send nyhedsbrev

<textarea name="indhold" cols="40" rows="10">
    Besøg os <a href="http://www...........dk" >her!</a></textarea>
<input type='submit' value='Send' name="submit" />

</form>

<?php
if(isset($_POST['submit'])) {

$resultat = mysql_query('select * from nyhedsbrev');
while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {

if(!isset($taeller)) {
$taeller = 1;
$adresser = $raekke['email'];
}
else { $taeller = $taeller+1;
$adresser .= "," . $raekke['email'];
}

$tekst = $_POST['indhold'];
$tekstlinje = nl2br($tekst);
$subject = "Nyhedsbrev fra Henriksen";
$headers = "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n";
$headers .= "From: Henriksen <email@adresse.dk>\n";
$headers .= "Bcc: $adresser";
mail("email@adresse.dk", $subject, $tekstlinje, $headers);

echo "Mail sendt!!";
}
?>

Jeg tror der er noget i selv scriptet der skal ændes , men hvad?
Avatar billede barklund Nybegynder
09. december 2007 - 14:07 #6
Du har et link inde i et textarea? Det forstår jeg sgu ikke helt! Og formularer i mails er bound to go wrong - der hører den slags ikke rigtig til.
Avatar billede mshenriksen Novice
09. december 2007 - 14:23 #7
Jeg sender nyhedsmailen fra min hjemmesides administrations del. Så jeg udfylder mail-formen og trykker send.
Linket i <textarea> skulle gerne ses i den mail der bliver sent ud til dem som abonnere.
Avatar billede barklund Nybegynder
09. december 2007 - 14:56 #8
Oh, jeg fik det til at ovenstående var det mail, der blev sendt :(

Men det er garanteret bare noget med stripslashes:

$tekstlinje = nl2br(stripslashes($tekst));
Avatar billede mshenriksen Novice
09. december 2007 - 15:15 #9
Yeees baby! Det virker! Du har lige gjort mig til en rigtig glad mand.
Smid et svar, det har voldt mig så mange kvaler og så var det bare så enkelt, jamen altså.
Avatar billede barklund Nybegynder
09. december 2007 - 15:55 #10
Oki
Avatar billede mshenriksen Novice
09. december 2007 - 16:54 #11
Og mange tak for hjælpen