Avatar billede poes Novice
13. december 2007 - 17:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Capture uden FireWire?

Hej,

Jeg sidder her med syv fyldte DV bånd, og et PD150 kamera stående til at hjælpe mig med at logge materialet fra båndene over på min PC. Jeg har Premiere Pro, kamera, bånd, strøm og et FireWire kabel. Desværre tror jeg ikke at min computer har en FireWire port. Mit bundkort er et Asus P5K SE. Jeg har ihvertfald ikke kunne finde en port der passede til mit FireWire kabel. Hvad gør jeg så? Er der andre overførselsmuligheder, eller en måde hvorpå jeg kan få en FireWire port til min PC?

På forhånd tak for en hurtig hjælp.

Poes
Avatar billede uffesteenberg Novice
19. december 2007 - 21:30 #2
Jeps, havde samme problem, men købte et firewire-kort til min bærbare for omkring en hund, og så var det løst. Hvis du ikke længere optager på DV-bånd, kan du måske bare låne dig frem til en pc med firewire og overføre videoene til en bærbar harddisk - så kan du begefter lægge demover på din egen PC via usb.
Avatar billede poes Novice
20. december 2007 - 10:16 #3
Jeg har løst problemet ved at købe et firewire kort til min PC med tre porte, plus en internal port for 199,- Så tusind tak for hjælpen. Trav4u2, smid et svar, så flyver pointene din vej.

Pøs
Avatar billede trav4u2 Novice
20. december 2007 - 12:48 #4
Helt fint! Her har du et svar :-)