Avatar billede jespersahner Nybegynder
13. december 2007 - 22:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trust af signeret JAR, som inkluderer anden signeret JAR

Jeg signerer en JAR (jar1), som inkluderer en anden (tredieparts) signeret JAR (jar2). Afhængigheden angives i manifest-filen til jar1 via "Class-Path: jar2.jar". jar1 bruges i en applet, dvs. brugeren bliver bedt om at trust'e såvel jar1 som jar2, når applet'en loades.

Kan man undgå trust af jar2, når applet'en loades?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. december 2007 - 02:00 #1
Det forstår jeg ikke.

Hos mig (SUN Java 1.5) prompter den for hver signet jar fil og håndterer dem "separat".

Hvis man svarer nej til den ande jar har den ingen privs.
Avatar billede jespersahner Nybegynder
24. december 2007 - 04:10 #2
->arne_v: Ja, præcis. Jeg kunne egentlig godt tænke mig, at der kun promptes for den første, men som du skriver, promptes der for begge. Ideen skulle være, at hvis brugeren stoler på udgiveren, stoler brugeren automatisk på evt. inkluderede jars, som udgiveren måtte anvende i den konkrete applet. I et lidt fortænkt eksempel kunne en applet inkludere adskillige tredieparts jars, som brugeren så skal acceptere en for en, og det virker lidt klodset.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. december 2007 - 18:07 #3
Med jar2 i manifest Class-Path tror jeg altid at du vil blive promptet anden gang.

Loader du selv jar2 med en URLClassLoader og tilgår klasser med reflection kan du
undgå det.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2008 - 05:37 #4
?
Avatar billede jespersahner Nybegynder
28. juni 2008 - 20:28 #5
->arne_v: Tror du har ret i, at man altid bliver promptet.

Smid gerne et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2008 - 21:10 #6
svar