Avatar billede Andarkelben Praktikant
14. december 2007 - 15:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Åbn brugers homedir

Jeg arbejder for en større dansk virksomhed, hvor vi bruger Active Directory til at kontrollere vores netværksbrugere. Vi har ofte brug for at få adgang til en brugers homedir på serveren og det er temmelig besværtligt at skulle slå brugeren op i AD'et, finde homepath, og hoppe hen til den.

Derfor kunne vi god tænke os et script der spørger efter en brugers ID navn, slår brugeren op og finder homepath, og automatisk åbner det homedir, path'en peger på.

Vi har fint styr på at slå brugeren op, og finde informationerne. Vores problem ligger i at åbne en server-mappe ud fra brugerens homepath.

Vi vil helst have et sådant script udviklet i VBScript, hvis det kan lade sig gøre. Er der nogen af jer derude, der har en ide til hvordan man kan løse dette problem, eller enddog eksempler på hvordan det er blevet løst af andre?!?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
16. december 2007 - 12:06 #1
strPath = "c:\"
Set objShell = CreateObject("Wscript.Shell")
objShell.Run "explorer " & strPath

Tjah det her kan da hjælpe lidt på vejen....
Den åbner lige c:\ men hvis man laver strpath variablen om til at indeholde homepath for brugeren, ja så åbner den den mappe.
Avatar billede Andarkelben Praktikant
16. december 2007 - 17:22 #2
Takker, kigger lige på det.
Avatar billede Andarkelben Praktikant
17. december 2007 - 07:37 #3
Morten leth: Den ramte lige hovedet på sømmet, så hvis du lige stikker mig et svar, så er der en bunke point på vej.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
17. december 2007 - 09:02 #4
Det er bare i orden der.. :D