Avatar billede christoffero Nybegynder
20. december 2007 - 14:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Linux med RDP mod en windows server

Jeg skal bruge et gratis linux styresystem, hvor der er en RDP klient i, eller der i hvert fald kan installeres en.
Systemet skal kunne logge op imod en windows server, altså via ”Remote Desktop”
Jeg har google lidt rundt, og også fundet noget om det, men linux er ikke min stærke side, så prøver lige at spørge her.
Det er vigtigt at åæø virker over det også.
Avatar billede baggerh Nybegynder
20. december 2007 - 14:33 #1
ubuntu, debian ... alle med en eller anden for for x-windows har normalt også "rdesktop" installeret til den slags ting

Ubuntu er nok den nemmeste, du kan download den og boote på den også teste, og derefter installere den, hvis den falder i din smag
Avatar billede christoffero Nybegynder
20. december 2007 - 14:40 #2
Ubunto var også i tankerne, mener bare jeg sidst havde nogle problemer med nogle special taster, og åæø.
Avatar billede lassebm Nybegynder
20. december 2007 - 14:58 #3
æøå virker på alle distributioner, det er bare et spørgsmål om opsætning.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
20. december 2007 - 21:13 #4
med terminal server client kan du koble dig til et windows fjernskrivebord, det installeres som standard i ubuntu :)
Avatar billede hca_hca Nybegynder
03. januar 2008 - 15:40 #5
har du prøvet denne?

http://thinstation.sourceforge.net/wiki/index.php/ThIndex

Jeg har downloadet hele programmet til en linux server/pc, hvorefter jeg har konfigurere det til min server (kan også bruges til citrix)med æøå. Der kan bruges gamle pc'er til dette. Det fylder ikke mere 10-11 mb. Når du starter pc'en fungere den på samme måde som en tynd klient, som kan købes til 1500 - 3000 kr. pr. stk. Den kobler automatisk op til terminal server, hvor du får logon billedet.
Avatar billede christoffero Nybegynder
09. januar 2008 - 17:31 #6
Hej igen

Den thinstation ser rigtig fin ud, skal bare lige finde ud af hvordan jeg installere den og ikke bare køre den fra CD'en, vil du ikke lige et svar hca_hca så jeg kan give dig points?

Jeg siger tak i hvert fald.
Avatar billede hca_hca Nybegynder
09. januar 2008 - 21:24 #7
Jo da.

Brug denne for installation på harddisk - http://thinstation.sourceforge.net/wiki/index.php/ThHowto-syshd

Det var da så lidt