Avatar billede matrix007 Nybegynder
22. december 2007 - 23:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilke grafikkort kan anbefales?

Hej

Jeg skal have et nyt grafikkort, men aner ikke hvilket.
Jeg spiller for det meste spil a la "Call of Duty 4" og "Medal of Honor". Har lige erhvervet mig "MoD - Airborn" og konstateret at mit sølle grafikkort (ATI RADEON x600/x550, 256 MB ram) ikke er supporteret :o(
Men inden jeg investere min surt opsparede skillinger i et kort, der ikke passer til min maskine, har jeg brug for et godt råd.

Specs. på min PC:
HP Pavilion 061, model PS135AA-ABY t777.dk med XP Home edition
Processor: Intel Pentium 4 -3,4GHz
Hukommelse: 1024 MB ram
BUS: PCI Expess x16

Hvad kan I anbefale i pris gruppen 800-1200 kr. og i pris gruppen 1200-1700 kr.? Gør det nogen forskel om jeg køber med 256 eller 512 MB ram?
Avatar billede a1a1 Novice
23. december 2007 - 00:08 #1
nvidia gt7600 (har selv et gt6600, 7600 er vist afløseren), du kan nok ikke se/mærke den store forskel på ram størrelsen, da din cpu er "gammel", men køb med masser ram, så kan du bruge det når du opgradere resten ;o)
Avatar billede kogt Nybegynder
23. december 2007 - 13:59 #2
Det er klart bedst og opgradere til Geforce 8800 GT IMO :)

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=403995

denne ligger til lidt over 1700 men den er tilgengaeld lidt bedre end da GF 8800 GTS kom ud foerste gang... men det er grundet den nye GPU arkitektur eller retter bare ny teknologi... 45nm eller 65nm GPU

der er oxo et andet grafik kort paa markedet der er bedre endnu men den koster omkring 2000... det er en ny version af GF 8800 GTS men 45nm eller 65nm GPU
Avatar billede kogt Nybegynder
23. december 2007 - 14:28 #3
det andet grafik kort jeg snakkede om den kommer til og koste omkring 2500 min fejl
http://www.tweakup.dk/article/1344/dk/
men ud fra testen kan man se den slaa alt ud. det den bedste pris/ydelses maessigt
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. december 2007 - 15:43 #4
8800GT til 1472.00kr, intet kommer i nærheden når vi snakker price/performance http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=403346
Avatar billede matrix007 Nybegynder
23. december 2007 - 20:10 #5
For mig at se er den eneste forskel på de to kort ca. 300 kr.
Men det billigste kort (det drgonzo foreslår http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=403346.) bruger PCI Express 2.0 x16 og i min maksine har "kun" PCI Express x16. Har det noget at sige? Er kortet bagudkompatibelt?
Jeg går også ud fra, at jeg bare skal sætte det nye kort i pc'en og installere noget software, og så spiller det. Jeg skal helst ikke flyttet "klodser" på motherboardet eller pille i BIOS'en!!!
Avatar billede kogt Nybegynder
23. december 2007 - 20:30 #6
det er rigtigt nok... (300kr) for og forsvare mit valg er det udelukkende fordi jeg har laest en test af kortet med lige den producent.... og den klarede sig godt IMO...

jeg ved ikke om det har noget og sige med PCI-Express 2.0 men det vil jeg umiddelbart ikke tro...
jeg vil tro at grafik kortet vil koerer ned i hastighed... men aner det ikke
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. december 2007 - 21:00 #7
det kan godt køre på pci-e 1 så det er ingen problem :)
Avatar billede matrix007 Nybegynder
26. december 2007 - 18:37 #8
Jeg går efter drgonzo løsning, men hvordan får jeg delt nogle point ud her?
Skal i sende et svar, som jeg så acceptere?
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. december 2007 - 21:04 #9
yes :)
Avatar billede kogt Nybegynder
27. december 2007 - 17:36 #10
den gaar til dig doktor.. :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. december 2007 - 17:42 #11
du skal lige markere mit navn i boxen til venstre for indlæg boxen og vælge accepter :)