Avatar billede forzadepor Nybegynder
24. december 2007 - 17:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

VMW til MPEG-4 og AVI til MPEG-4 converter

Hejsa! Der ligger en iPod under juletræet, og jeg har en masse video r jeg gerne vil have lagt ned på den. Problemet er bare at alle mine videoer er enten AVI eller VMW, så jeg skal bruge en converter til at lave dem om til det format der understøtter iPod'en, nemlig MPEG-4.

Jeg har brug for nogle der kan gøre ALT gratis. Ingen der kun kan converte et X antal minutter, eller et X antal film(har omkring 50 film).

Håber I kan hjælpe.

God jul.
Avatar billede trav4u2 Novice
24. december 2007 - 23:40 #1
Det kan Super klare for dig :-)
http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Avatar billede schamakki Nybegynder
25. december 2007 - 00:15 #2
det har ka konvertere de fleste formater til normale http://download.imtoo.com/mpeg-encoder.exe
Avatar billede forzadepor Nybegynder
25. december 2007 - 00:35 #3
Har prøvet SUPER, men kunne simpelthen ikke finde ud af at bruge den! Har godt hørt den skulle være god!?
Avatar billede forzadepor Nybegynder
25. december 2007 - 00:44 #4
Og scamakki. Den du har givet mig er en trial version, der kun kun converte 5 min pr film, og det er desværre ikke nok.
Avatar billede schamakki Nybegynder
25. december 2007 - 00:54 #5
du ka kigge efter en serial kode på serials.ws, ps. du ska ikke hente crack :D
Avatar billede gurly Praktikant
25. december 2007 - 03:07 #6
schamakki > læs lige expertens regler, du resikere at blive smidt ud !

forzadepor > hvis det skal være gratis men samtidig være godt, så er "super" klart bedst, hvad med om vi lærte dig at bruge den ?

når du åbner programmet, så skal du jo have tilføjet den fil du vil konvatere, og der skal du klikke på din videofil og holde tasten nede imens du trækker filen over at ligge på programmet, der hvor der står "drop a file" og så slippe tasten,
så får du tilføjet den, derefter vcælger du så format, antal linier osv
klik med højre mussetast på programmet, så åbner der en menu, der kan du blandt andet vælge din output folder.
og så er det bare at klikke "convert"
Avatar billede forzadepor Nybegynder
25. december 2007 - 11:43 #7
Problemet er bare at det kun er meget få formater den understøtter.
Disse krav skal den åbenbart følge. Kunne nogen evt. tage et screenshot af SUPER så alt passer med nedstående oplysninger?

Video
H.264-video, op til 1,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 billeder pr. sekund, Low-Complexity-version af H.264 Baseline Profile med AAC-LC-lyd op til 160 Kbps, 48 kHz, stereolyd i arkivformaterne .m4v, .mp4 og .mov; H.264-video, op til 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 billeder pr. sekund, Baseline Profile op til Level 3.0 med AAC-LC-lyd op til 160 Kbps, 48 kHz, stereolyd i arkivformaterne .m4v, .mp4 og .mov; MPEG-4-video, op til 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 billeder pr. sekund, Simple Profile med AAC-LC-lyd op til 160 Kbps, 48 kHz, stereolyd i arkivformaterne .m4v, .mp4 og .mov;
Avatar billede trav4u2 Novice
25. december 2007 - 14:18 #8
Der er ganske vist mange muligheder i Super, og ud over at det er med til at gøre programmet så suverænt, kan det selvfølgelig også godt forvirre lidt.

Men hvis du starter med at sætte Output container til ”Apple - iPod 5.5G”; så er de resterende valg vel lige ud af landevejen ;-)

For god ordens skyld:

Når du har valgt Output Format har Super 2 valgrunder, som du kan se ved at lægge hovedet ned til venstre :-)
1. Video
2. Audio

Og du kan altid få et overblik over de valg du har lavet, nedenfor, under OUTPUT.
Avatar billede gurly Praktikant
25. december 2007 - 18:34 #9
Super understøtter ALLE formater, der er nok nærmere din pc der ikke understøtter alle formater, fordi du mangler forskellige codec
du kan hente følgende codec pakke >
http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm
sørg for at instaleret så meget af pakken som muligt
specielt omkring "FFDShow" og "DirectShow"  da super kan gøre stor gavn af disse under konvateringen
Avatar billede forzadepor Nybegynder
25. december 2007 - 23:47 #10
Mange tak.