Avatar billede janvind Praktikant
29. december 2007 - 17:30 Der er 12 kommentarer

Hvor kan man downloade macroer til excel

Hej

Jeg er ikke god til at programmere, hvorfor jeg sørge nogle lette løsninger til at få fat i diverse makroer.
Umiddelbart tænker jeg på om der er nogle steder på internettet, hvor man kan downloade færdige macroer.

Specielt sørge jeg færdige macroer for:

1. Oprettelse af nyt underark med navn som angivet i en celle i hovedarket. Underarket skal oprettes så det altid starter ens - dvs. udfra en skabelon (et andet underark kaldet master).

2. printe aktuelt ark

3. printe hele regnearket incl. underark (excl. master)

4. indsætte en ny række med samme formler som linien ovenover

5. slette en række
Avatar billede supertekst Ekspert
29. december 2007 - 17:50 #1
Prøv at søge via Google
Avatar billede jlemming Nybegynder
29. december 2007 - 17:53 #2
Der er mange steder man kan download, en mulighed kunne vøre at søge her ind.

Det kan dog svært at finde noget der passer præcis.
i dit tilfælde ville jeg optage en makro, til de funktioner (2-5) du ønsker

funktion 1 kan du også finde herinde
Avatar billede jlemming Nybegynder
29. december 2007 - 17:55 #3
Avatar billede janvind Praktikant
29. december 2007 - 18:10 #4
=> jlemming
Vil du ikke prøver at beskrive trin for trin hvordan man opretter en simpel makro (både hvad man gør i excel og eventuelt i vb)?
Det skal være super udpenslet, idet jeg er helt grøn på dette område.
Det er ikke så vigtigt hvad macroen laver, det er mere for at forstå fremgangsmåden.
Avatar billede supertekst Ekspert
29. december 2007 - 18:15 #5
Avatar billede janvind Praktikant
29. december 2007 - 18:15 #6
=> supertekt
Jeg har søgt alt muligt og har også fundet lidt, men jeg vil gerne lære lidt
Avatar billede janvind Praktikant
29. december 2007 - 18:31 #7
sjovt nok har jeg været på den side tidligere i dag, men det virke noget uoverskueligt
Avatar billede jlemming Nybegynder
29. december 2007 - 18:45 #8
Jeg sidder på en maskine uden excel

men oppe i menuen, hvisnok under funktioner, er der noget der hedder makro, vælg denne, vælg optag, gør det du ønsker, stop herefter optagning, herefter kan du vælge afspil makro, (hvisnok alt+F8), prøv f.eks en simple hvor du bare skrive i et felt
Avatar billede be_nice Juniormester
29. december 2007 - 19:17 #9
Hvis du vil lære noget om Excel og makroer m.m. så kan det anbefales at låne nogle bøger på biblioteket, hvor du trin for trin får forklaret fremgangsmåder og hvordan det fungerer.
Du kan også surfe lidt frem og tilbage her på eksperten og forsøge at lære lidt af dette - men den bedste måde er selv at have "fingrene i dejen" som man siger.
Og når du så render i "problemer" eller får spørgsmål undervejs, så er det bare at stille det i dette forum - der er altid mange brugere der er friske på at lære fra sig. Og husk - der findes ingen dumme spørgsmål!
God fornøjelse i din søgen.
/Be_Nice
Avatar billede janvind Praktikant
29. december 2007 - 19:37 #10
=> be nice
Jeg har være på biblioteket, men de havde intet om dette emne.
Herudover har jeg også været hos diverse boghandlere uden resultat.
Der, hvor jeg har fundet mest omkring emnet er på nettet (bl.a. her på eksperten).
Avatar billede be_nice Juniormester
29. december 2007 - 19:56 #11
Du kan få dit bibliotek til at bestille hjem til dig - her er nogle eksempler:
Podlin, Sharon - Excel 2003 programmering med VBA
Nyhus, Jes - Professionel Excel
Benny Christen Grandahl; Martin Simon - Microsoft Office Excel 2003 - trin for trin
Benny Christen Grandahl; Martin Simon - Kursus i avanceret regneark med Excel 2003
Benny Christen Grandahl; Martin Simon - Kursus i Excel 2003
Og som sagt - eksperten er et godt sted at surfe
/Be_Nice
30. december 2007 - 01:26 #12
Jeg har lidt liggende her, det er til fri afbenyttelse http://www.smartoffice.dk/Tips/LibraryIndex.asp