Avatar billede sup3rbuck Nybegynder
30. december 2007 - 17:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Trådløs dlink dir615

Hejsa.

Har købt et netkort D-Link DWL G510 som ikke kan virke med routeren DIR 615. Routeren er en N router men skulle osse være kompatibel med de gamle G kort. Plus min bærbar har et G/B kort og den har ingen problemer med at logge sig på routeren.

Men D-Link DWL G510 på en XP maskine laver systemfejl når jeg prøver at søge efter trådløse netværk. Den kommer med en rt61.sys fejl på den dejlige "blå" skærm.

Tak.
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2007 - 19:09 #1
det er formentlig ikke fordi den ikke kan virke med routeren, men nærmere et hardware/driver problem. Hvad står der på den blå skærm. Tjek også logbogen i windows (kontrolpanel --> administration) for fejl.
Avatar billede sup3rbuck Nybegynder
30. december 2007 - 20:21 #2
DRIVER IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL øverst og i bunden
RT61.sys fil fejl og en masse volapyk.

Så det lyder som en driver fejl men på d link hjemmeside er der ingen opdateringer til netkortet så aner ikke hvad jeg kan gøre.

Kan det være gamle driver filer i computeren som ikke virker sammen med netkortet?
Avatar billede sup3rbuck Nybegynder
30. december 2007 - 21:27 #3
Men det er underligt at jeg kan slå ad-hoc til i avanceret egenskaber og så kan jeg uden problemer finde routeren med fuld signal men jo af gode grunde ikke logge på. Slår jeg den over til infrastructure og prøver at finde routeren igen, går den i sort.

Jeg kan osse tage antennen af netkortet og prøve at scanne efter netværk, men den finder selvfølgelig ikke noget. Sætter jeg så antennen i og gør det igen, slår den over på blå skærm.
Så det virker meget som om at når den finder signalet fra routeren går det i ged.
Selvom de burde være kompatibel med hinanden.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
31. december 2007 - 02:29 #4
Kan skaffe dig en d-link opdatering til dit kort.
Det bliver dog först tidligst onsdag.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
31. december 2007 - 10:57 #5
i løbet at de sidste par dage har jeg oplevet det samme problem med det samme netkort på xp efter det har fungeret upåklageligt i næsten 1 år

jeg har geninstalleret driveren fra dlink's website og nu kører det fint igen

http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CnptFMIC4AStFCF834mptYIe5XTNvhLPG3yV3oVI5+hqltbNlwaaRp7ytsRWm5kC9PiO52eLCGv9yUQC5gx5/PL9b0TI+4+jcJgo0eXqtLbpyV6hnDrXTaeprLP+9hrBI=
Avatar billede sup3rbuck Nybegynder
31. december 2007 - 11:18 #6
Tak for svarene.
Jeg har ikke gidet at installere driverne fra deres hjemmeside da det er de samme som ligger på den cd der fulgte med.

Tror jeg vil prøve at rense op i registreringer og rydde op i computeren og prøve igen.
Men nok først i det nye år.

Har smartebenny: en opdateret driver er jeg da meget interesseret i den.
Avatar billede sup3rbuck Nybegynder
01. januar 2008 - 22:27 #7
Fandt løsningen på denne norske side.
Tak for hjælpen.
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=842119
Avatar billede smartebenny Nybegynder
02. januar 2008 - 08:02 #8
Avatar billede ginge123 Nybegynder
05. januar 2008 - 19:35 #9
Hejsa. Det lyder fuldstændig som mig der har skrevet.
Har fuldstændig det samme hw som trådstarter, og så snart jeg installerer driveren, lukker windows ned med et brag :-( Har prøvet med systemgendannelse og den nye driver... samme problem. Er der nogen der kan forklare mig på dansk hvad jeg skal gøre ?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
09. januar 2008 - 00:32 #10
Halläjsa,
Har i stadig problemet hvis i har brug den driver der er längere oppe:
ftp://dlinkTEMP:dlink@194.117.170.198/D-Link_AirPlus_G_Utility_V5.00_G510G630.zip
Vil gerne vide det, så skal jeg undersöge närmere.

Skal lige höre også. Har i ServicePac 2 på jeres XP'ere ?
Avatar billede ginge123 Nybegynder
09. januar 2008 - 15:17 #11
Hejsa. Mit problem løste sig ved at hente driverfilerne fra det andet mærke netkort.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
09. januar 2008 - 22:21 #12
eh. Fra det andet märke ?
Mener du det link jeg sendte ?
Avatar billede ginge123 Nybegynder
10. januar 2008 - 18:22 #13
Nej, linket fra sup3rbuck til den norske hjemmeside. Den linker videre til en gut der har smidt de tre inst. filer ud som en rar-fil
Avatar billede jc_d-link Praktikant
10. januar 2008 - 22:26 #14
Ah ok. Den skal jeg lige tjekke ud på job.
Takker
Avatar billede sup3rbuck Nybegynder
12. januar 2008 - 10:36 #15
hej.
Det er rt61.sys fil som skabte problemet i mit tilfælde. så snart jeg skiftede filen ud med den i windows mappen blev problemet løst. Det hele køre perfekt nu.
Og det er en fuld opdateret version af xp.
Og som ginge123 skriver så kan filen findes ved hjælp fra den norske side
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=842119