Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
30. december 2007 - 22:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Defekt Acer bærbar?

Jeg har en Acer Aspire 3000, som hidtil har kørt som den skal. Nu virker en ny XPinstall ikke mere. Hvis jeg bruger en gammel ubuntu, virker maskinen perfekt.
Fejlen viser sig ved at tastatur og pegeplade låser. Den virker med ekstern via usb. Og den gamle ubuntu, men ikke en ny instalation.
Problemet opstod efter den oprindelige instalation var blevet opdateret.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2007 - 23:00 #1
Du mangler vel at installere nogle drivere
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
30. december 2007 - 23:05 #2
det er en helt ny instalation. og de har virket de andre gange.
Men det var også min tanke.
Jeg brugte de originnale genopretnings cdér man laver når man køber maskinen.
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
31. december 2007 - 01:14 #3
Hvis det kan hjælpe dig, så er det muligt selv at oprette en XP installations CD, med de nødvendige drivere, om det virker med dine oprindelige pre-installations cd'er er jeg ikke sikker på, men er det en alm. oem cd, kan det lade sig gøre.

http://www.nliteos.com/nlite.html
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2007 - 08:44 #4
Du kunne da prøve at downloade nye drivere fra producenten http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_3000.html
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
31. december 2007 - 18:54 #5
Jeg har hentet de nyeste drivere. og en opdateret ce er lavet med nlite.
Det er prøvet. med det virker ikke.
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
01. januar 2008 - 21:01 #6
Problemet er løst, Den indbyggede mus er defekt. når den er koblet fra virker maskinen perfekt igen.