Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. december 2007 - 13:20 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvad gør disse filer.?

Jeg fandt disse filer, på en af mine hjemmesider.
Det er længe siden jeg sidst har logget på, men synes ikke at kende disse filer.
Jeg tror det er nogle linux kommandoer, men hvad gør de helt præcist.?
---
.bashrc
-
.bash_profile
-
.bash_logout
---
Jeg har slette filerne, men kan stadig godt logge ind.
-
Er min side måske blevet hacket, el. hvad er forklaringen..?

På forhånd tak.
Avatar billede leif Seniormester
31. december 2007 - 13:27 #1
Du har bare fået vist skjulte filer. Du kan sagtens risikere de kommer igen. Jeg formoder du ligger på en Linux Server, da det er 3 filer som bruges af Linux
Avatar billede leif Seniormester
31. december 2007 - 13:27 #2
Men reelt er det kun din udbyder som kan fortælle dig hvorfor de har lagt dem der.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. december 2007 - 13:28 #3
du kan se indholdet, hvis det har nogen betydning..?
Avatar billede leif Seniormester
31. december 2007 - 13:38 #4
Det har ingen betydning, jeg forstår dog ikke hvorfor din udbyder har lagt dem der.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. december 2007 - 13:42 #5
forstår det heller ikke, så vidt jeg læse mig til, så styrer de logout m.m..
-
...men hvorfor har jeg aldrig set dem før..?
jeg har haft siden, i årevis.
det er derfor jeg evt. troede det var hacker el. andet..?
Avatar billede leif Seniormester
31. december 2007 - 13:55 #6
Har du skiftet FTP klient eller fået sat til at den skal vise skjulte filer ?

Eller har din udbyder haft fortalt om nogen opgraderinger ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. december 2007 - 14:06 #7
ingen af delene..
-
Men det er ikke ændret noget på siden, så vidt jeg kan se.. så der ingen skade gjort.
Andet end at 1 el. 2. måske sidder med mit password nu..???
-
Smid blot et svar Leif, jeg er mere rolig nu..O)
Avatar billede it-dk Nybegynder
31. december 2007 - 15:56 #8
Disse kan godt ligge der hvor du kan se dem. Det kommer an på udbyderen. Det kan evt være at du ikke kan rette, slette dem osv hvilket kommer an på gruppe/fil rettighederne. Disse filer kan bruge til kontrol paneller og bruge data. Jeg er sikker på at folk ikke har dit brugernavn og password ved disse file. Mange gange ligger disse uden for f.eks. www directory og andre kan derfor ikke få dem. Det har intet med hacker at gøre.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. januar 2008 - 16:47 #9
kan jeg få nogle svar..O)
Avatar billede it-dk Nybegynder
02. januar 2008 - 16:58 #10
et svar fra it-dk
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. januar 2008 - 23:32 #11
så også gerne et svar fra Leif..!!
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2008 - 00:16 #12
Det kommer her
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. januar 2008 - 00:26 #13
tak.!