Avatar billede fragtrup Nybegynder
02. januar 2008 - 21:29 Der er 19 kommentarer

Kan AGP porten køre AGP 4x og AGP 8x?

En ny LCD skærm som kører 1440 x 900 skulle på en halvgammel PC men denne opløsning var ikke mulig. Derfor skal jeg have et grafikkort. Der er en AGP port på bundkortet men der findes kun 3 AGP grafikkort på EDBPRISER.DK. Kan man sætte AGP 8x og AGP 4x i en AGP port?

På forhånd tak.
Avatar billede ginge123 Nybegynder
02. januar 2008 - 22:04 #1
Hvilket bundkort er det. Er bundkortet til agp4 kan du ikke komme et kort der er til agp8 i, men du kan godt omvendt :-)
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. januar 2008 - 22:24 #3
Hvilken opløsning du kan køre bestemmes til dels af gfx kortet (max opl) og af driveren til gfx kortet (forskellige opl inden for max) og selvfølgelig af skærmen. 1440*900 er en widescreen opløsning der først for nylig er kommet til, så muligvis er det eneste du behøver en ny driver. Hvilket gfx kort har du?
Avatar billede fragtrup Nybegynder
02. januar 2008 - 22:36 #4
Jeg har prøvet ny driver.
Maskinen er en Bilka HP fra 05. Vi har prøvet at installere en ny driver til grafikkortet på motherboarded. SIS651 hedder chipsettet. Det hjalp ikke.

Jeg er bange for at man kun kan installere AGP 1x på den. Træls.
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. januar 2008 - 22:56 #5
det lyder til den har onboard gfx, har den overhovedet en agp port? er den fra 05 burde det næsten være en pci-e port..

http://filehippo.com/download_everest_home/ everest kan fortælle dig hvad dit bundkort har
Avatar billede fragtrup Nybegynder
03. januar 2008 - 09:47 #6
Rapport:
--------[ Windows video ]-----------------------------------------------------------------------------------------------

  [ SiS 651 ]

    Grafikkort Egenskaber:

      Enheds Beskrivelse                                SiS 651

      Adapter Streng                                    SiS Compatible VGA

      BIOS Streng                                      1.14.07

      Chip Type                                        SiS 651 Rev 00gH

      DAC Type                                          Intern

      Installerede Drivere                              SiSGRV (6.14.10.2220)

      Hukommelses St¯rrelse                            64 MB

    Grafikkort Producent:

      Producent                                        Silicon Integrated Systems Corporation

      Produkt Information                              http://www.sis.com/products/index.htm#gpus

      Hentning af Driver                                http://www.sis.com/download

--------[ PCI / AGP video ]---------------------------------------------------------------------------------------------

    SiS 315 Integrated                                                                Grafikkort

    SiS 315 Integrated                                                                3D Acclerator
Avatar billede fragtrup Nybegynder
03. januar 2008 - 09:48 #7
Rapporten er fra EVEREST-home. Giver det nogen hjælp?
Avatar billede fragtrup Nybegynder
03. januar 2008 - 11:21 #8
Maskinen er fra 03, ikke 05 som før nævnt.
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. januar 2008 - 15:31 #9
du skal ind under motherboard og se hvor mange pci porte mm det har.
Avatar billede lookback Nybegynder
03. januar 2008 - 21:06 #10
Hvis den har 1 AGP port, skulle det være muligt at se det i bios !

Jeg kan indstille via bios til x1,x4 og x8
der er som reglen også mulighed for at slå Integrated VGA fra og til.

hvis du ikke er stærk i bios må som tidliger skrevet åbne pc'en og se efter.
AGP Slot er ofte en anden farve end PCI slots (Porte)

Skulle der ikke være noget AGP Slot, er det muligt at købe PCI grafikkort.
har tidliger haft FX5200 med 128mb til PCI.
Avatar billede fuglen1 Novice
04. januar 2008 - 12:28 #11
john_stigers: Så vidt jeg har læst så kan man godt sætte et agpx8 grafikkort i et bundkort der har agpx4.
så agpx8 er bagudkompatibel til agpx4
Er der lige det volt på agp porten.

Grafikkort fra 03 burde da kunne kører 1440*900
noget andet er så om det er med dvi port.
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. januar 2008 - 15:37 #12
det er driveren der bestemmer hvilken opl de kan køre, inden for kortets max. Et agp 8 kort kan sagtens køre i en agp 4 port. Det er der ingen ben i
Avatar billede fragtrup Nybegynder
05. januar 2008 - 10:04 #13
Men kan en AGP 1x port køre et AGP 8x grafikkort?
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. januar 2008 - 17:33 #14
nej
Avatar billede fragtrup Nybegynder
06. januar 2008 - 09:48 #15
Der er 3 PCI og 1 AGP 1x port. Udvalget for AGP grafikkort er skrumpet men der er lidt flere muligheder med PCI. Er det muligt at sætte et PCI grafikkort i maskinen selvom der er en AGP port?
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. januar 2008 - 11:34 #16
tror du har kigget på PCI-E ikke pci
Avatar billede fragtrup Nybegynder
06. januar 2008 - 19:02 #17
Der er 3 AGP-grafikkort og 27 PCI-grafikkort på edbpriser.dk. Jeg har ikke kigget på PCI-E grafikkort.
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. januar 2008 - 19:10 #18
så kigger du ikke under agpX8 da.. Ville være rart med navnet på dit bundkort, så vi kan finde ud af præcis hvad det kan tage ag AGP mode, er den fra 03 burde den minimum kunne køre x4 og så kan du godt købe et x8 kort.. AGPx1 lyder meget usandsynligt