Avatar billede kek Juniormester
05. januar 2008 - 10:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Permanent løbende stavekontrol i Word 2007

Mit problem er, at jeg ikke kan gøre den løbende stavekontrol i word (de røde bølgestreger permanent). Jeg kan godt slå den til hver gang jeg lukker Word op, men indstillingerne gemmes ikke til næste gang - hverken hvis jeg førsøger at åbne et gammelt dokument eller et nyt.

Jeg har prøvet at vælge punktet "undertagelser for" og "alle dokumenter", men det ændre hverken noget hvis jeg krydser begge de nedenstående felter af, eller hvis jeg lader dem stå tomme.

Skal/kan indstillingerne gemmes på en eller anden måde, og i så fald hvordan gør man det?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
05. januar 2008 - 12:10 #1
Jeg har en engelsk version af Office, og jeg kan ikke umiddelbart genkende de ting, som du krydser af.

Jeg har via Office-knappen, Word-indstillinger, Proofing (formentlig noget i stil med stavekontrol på dansk), krydset af i Check spelling as you type (tjek stavning mens du skriver - dårlig dansk, men alligevel). Er den krydset af hos dig?
Avatar billede kek Juniormester
05. januar 2008 - 12:29 #2
Ja og Nej. Jeg kan godt krydse feltet af og lukke dialogboksen. Herefter virker den løbende stavekontrol i den pågældende sesion af word. Hvis man efterfølgende går ind og tjekker status af afkrydsningsfeltet, er det pludseligt ikke længere krydset af, selv om den løbende stavekontrol kører i dokumentet. Hvis jeg så gemmer dokumentet, lukker word og åbner det igen, er den løbende stavekontrol slået fra igen - og der er stadig igen kryd i løbende stavekontrol. Det gælder også hvis jeg åbner et nyt dokument. Hele humlen er at word ikke husker indstillingen. Jeg kan således godt slå kontrollen til hver gang jeg åbner programmet, men det virker noget bøvlet på mig.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
05. januar 2008 - 12:46 #3
Er det en firma-pc? For indstillingerne i Word gemmes i registreringsdatabasen og hvis det er en firma-pc, kan der være bestemt en policy, der gør, at du ikke kan gemme i registreringsdatabasen.

Hvis det ikke er, vil jeg foreslå dig at køre en reparation af din Office-installation og se, om det evt. afhjælper problemet.
Avatar billede kek Juniormester
05. januar 2008 - 16:13 #4
Det er en firma PC, og jeg kunne nemt forestille mig, at vi ikke har rettigheder som standardbruger til at rette i registreringsdatabasen. Jeg er sikker på du har ret, det er der, problemet ligger! Takker for hjælpen!!
Avatar billede kek Juniormester
05. januar 2008 - 16:14 #5
PS: Du skal vel egenligt give "svar" for at jeg kan give dig pointene, kan du ikke lige det?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
05. januar 2008 - 16:56 #6
Kommer her :-) Men besvar også selv og tag de fleste af dine point igen. Jeg har jo som sådan ikke lavet det store.