Avatar billede djgreg Nybegynder
05. januar 2008 - 12:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows Live Messenger - Service Pack blokerer

Kan nogen hjælpe mig med at installere mit Windows Live Messenger?

Jeg afinstallerede det idet ejg var ramt af virus, og det var blevet berørt således at det ikke loggede på, og nu hvor jeg vil geninstallere det får jeg følgende besked:

Windows Live Installer

Windows Live-programmer kan desværre ikke installeres på Windows Server, Windows XP Professional x64 Edition eller Windows-operativsystemer ældre end Windows XP eller Service Pack 2.

Kan nogen hjælpe mig? Skal jeg evt. slå servicepacken helt fra når jeg installerer den?
Avatar billede styler.dk Nybegynder
20. februar 2008 - 23:35 #1
Hvilket styresystem kører du med?
Avatar billede djgreg Nybegynder
21. februar 2008 - 17:00 #2
Jeg har vha. en samtale med Windows Live Messenger fundet ud af at det er vores router som blokerer adgangen. I har vel ingen ide om hvordan man så får det til at fungere?
Avatar billede styler.dk Nybegynder
21. februar 2008 - 17:54 #3
Det lyder godt nok mærkeligt,
prøv:
http://192.168.1.1

og find Under Firewall noget som hedder Virtual DMZ, og aktiver den, og husk og skrive din egen LAN-IP ,
eller kan det være den har tilføjet Windows LIVE porten på filter, mener at Windows Live Messenger kører på port 1863
Avatar billede djgreg Nybegynder
21. februar 2008 - 18:41 #4
Hvad skal jeg skrive ved password?
Avatar billede styler.dk Nybegynder
21. februar 2008 - 23:12 #5
som standard plejer det at være
bruger: admin
password: admin
(med mindre du selvfølgelig har ændret koden i routeren... se evt. dine papir på routeren hva koden er)
Avatar billede djgreg Nybegynder
23. februar 2008 - 22:36 #6
Jeg har mit password så vidt jeg ved, men jeg tror at mine mislykkede login forsøg skyldes at jeg ikke gør følgende:

--------------------------------------------------

Please turn on the Javascript and ActiveX control setting on Internet Explorer when operating system is Windows XP and service pack is SP2.

--------------------------------------------------

Hvordan gør man dette?
Avatar billede styler.dk Nybegynder
24. februar 2008 - 01:08 #7
Åben internet Explorer og vælg oppe for oven:
Funktioner -> Internet Indstillinger -> Avenceret
og sæt hak ude for Javascript, - eller bare gendan som standard
Avatar billede djgreg Nybegynder
10. januar 2011 - 22:59 #8
m
Avatar billede djgreg Nybegynder
10. januar 2011 - 22:59 #9
m