Avatar billede JJ77 Juniormester
07. januar 2008 - 20:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fra old-school til new-school design

Hej Eksperter

Jeg har en hjemmeside www.barnligt.dk som er temmelig old-school i opbygning. Det primære problem er nok at den er opbygget i frames. Jeg kunne dog godt tænke mig at rette op på problemet og ville derfor høre om hvilke muligheder jeg har for dette? Hvor kompliceret er det? Hvor tidskrævende osv. ?
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
07. januar 2008 - 20:22 #1
Vil sige at et nyt layout vil kunne rette op på det og det vil nok højst tage to til tre dage at skifte hele din sides grafiske layout ud med et nyt.
Jeg kan godt lave et nyt layout til dig for et par skillinger, hvis du er interreseret kan du skrive til mig på E-mail: jannick281090@hotmail.com eller MSN: FleX@Game-Base.dk
Avatar billede JJ77 Juniormester
07. januar 2008 - 20:58 #2
Hmm.. det ku da godt være det var noget..

Har du stor erfarring med udvikling af hjemmesider, og hvordan havde du tænkt dig at gøre det?
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
07. januar 2008 - 21:24 #3
Ja det vil jeg da mene, designe et nyt grafisk layout og smide det ind istedet for det gamle.
Avatar billede JJ77 Juniormester
07. januar 2008 - 21:49 #4
Har du evt. et par links til sider du har lavet?
Avatar billede JJ77 Juniormester
07. januar 2008 - 21:52 #5
og har du styp på php... en hel del af hjemmesiden er jo lavet i php.. ved godt nok ikke om det er nødvendigt at have styr på det for at optimere layoutet?
Avatar billede JJ77 Juniormester
07. januar 2008 - 22:02 #6
Eller kan man trække de forskellige sider som før blev vist i frames ud på en måde så det fungerer på samme måde?
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
07. januar 2008 - 22:34 #7
Koder ikke selv PHP men kan da læse det til et vis niveau.
Har ingen hjemmesider online jeg har lavet, men vil selvfølgelig lave layoutet først og så kan du sige om du vil have det eller ej.

Ja man kan sagtens trække dine sider ud i frames.
Avatar billede roenving Novice
07. januar 2008 - 23:32 #8
Hvis man skal ændre en frame-opbygget side til noget andet, og bare tror det er lay-outet, der skal ændres, så er det nok ikke erfaringen, der tynger alt for meget ...

-- een måde at gøre det på, er at lave en fuldstændig ny opbygning, som så (i det aktuelle tilfælde !-) er afhængig af noget server-side, og der er php, der i forvejen bruges, helt fint, bagdelen kan være tunge grafikelementer, der jo så skal gen-initieres/-loades hver gang, man skifter ...

-- en anden er at genbruge opbygningen, men konvertere den til disse års hype, ajax, men det kræver virkeligt meget af koderen, bl.a. at man kan en helvedes masse javascript DOM-håndtering ...

Min anbefaling vil derfor være, at du i stedet stiller spørgsmålet i php-kategorien (selvom jeg synes, de engang imellem er lidt religiøse omkring brug af div og css !-)
Avatar billede JJ77 Juniormester
08. januar 2008 - 09:38 #9
Tænke tænke..

Må må vel kunne opbygge et layout i en af de nye standarder som ligner det gamle. Er det så ikke muligt at kalde de forskellige sider ud hvor de skal være? Noget include-haløj.

Jeg mener; det virker da, for mig ihvertfald, crazy hvis hver enkelt side pludselig skal indeholde hele designet. Det smarte med frames, i mit hoved, er netop at hele grunddesignet ligger i én fil.
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2008 - 17:23 #10
Server-side kan du jo bare inkludere de forskellige sider efter behov, pseudokode:

switch(linkTrykket){
  case("forside"):
    include "forside.php";
    break;
  ...
  default:
    include "velkomst.php"
}
Avatar billede JJ77 Juniormester
08. januar 2008 - 17:49 #11
Hmm.. det forstod jeg sku ikke lige så meget af ;-)

Summa summarum er, at hjemmesiden, som den står nu, ikke er særlig populær i googles øjne. Den fungerer fint, men søgemaskinemæssigt går det ikke så godt. Derfor bliver jeg nød til at ændre på den tekniske opsætning.

Så er her nogen som ved hvordan jeg gør? evt. hvilken teknologi der skal bruges så det bliver forholdsvis nemt, men også godt ift. søgemaskiner?

Er lidt newbie på området, så lidt udpensling værdsættes:-)
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2008 - 17:53 #12
Prøv at gå videre i php-kategorien !-)
Avatar billede JJ77 Juniormester
08. januar 2008 - 21:21 #13
Ok.. men tak for hjælpen :-)

Og smid bare et svar roenving, så får du pointsene..
Avatar billede roenving Novice
09. januar 2008 - 16:25 #14
Oki '-)
Avatar billede roenving Novice
10. januar 2008 - 12:58 #15
-- og tak for point ;~}