Avatar billede admss Nybegynder
08. januar 2008 - 15:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rapport - ugenumre

Har: Forskellige datoer

* Vil gerne have en optælling i uger i en rapport
* Problem 1: De uger hvor der ikke er nogen registrering bliver ikke vist som nul... dvs. ugenummeret springes over og vises ikke
* Problem 2: Har lavet en rapport ud fra en forespørgsel hvor alle dage vises samt om der er 0 eller hvor mange registreringer. Alle datoer er repræsenteret.

Rapporten viser dog nu ugenummeret 2 gange på x-aksen (0 samt den rigtige værdi)

Hvordan klarer jeg at få alle ugenumrene til at stå én gang på x-aksen uanset om der er 0 eller flere registreringer?

mvh/admss
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2008 - 16:16 #1
Lav Krydstabuleringsforespørgsel. Lav en kolonne: Uge: datepart("w",dato,2,2) og brug den som kolonneoverskrift. I forespørgselens egenskaber (højreklik på det grå område ved siden af tabellerne) angiver du alle ugenumre i feltet Vis Overskrift (ex: "1";"2";"3";"4". . .)
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2008 - 07:14 #2
Ad.1. Lav et felt i din forespørgsel, f.eks.

UgeNr: nz([uge];"0")

Dette er hvis dit felt hedder uge!~)
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2008 - 07:21 #3
Ad. 2. Hvis du har en tabel med alle datoer, som det lyder som om du har, så skal du joine den med din registreringstabel, når du laver din forespørgsel. Så højreklik på dette joint og vælg vis alle i din dato tabel og kun de der matcher i registreringstabellen.

Men hvordan får du din nulværdi, har du lavet en datotabel med et felt som viser nul eller hvordan. For hvis du har, så skal du lave en summering dit felt i datotabellen og nz(AndetFelt;"0") fra din registreringstabel....

Hvis jeg er på et sidespor, så må du lige komme med lidt mere info!~)
Avatar billede admss Nybegynder
09. januar 2008 - 08:46 #4
Hej!

Prøver lige de forskellige forslag - vender tilbage en af dagene. På forhånd tak.

mvh/admss
Avatar billede admss Nybegynder
05. februar 2008 - 12:12 #5
Hej!

Mærkeligt system - endte med den pragmatiske løsning... filtrerede de resultater fra der var 0 og så virker det... underligt.

mvh/admss