Avatar billede wolffjan Praktikant
11. januar 2008 - 14:50 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

mediaplayer defekt?

Pludselig får jeg flg. meddelelse:

"Windows Media Player kan ikke afspille filen, da der er problemer med lydenheden. Problemet kan skyldes, at der ikke er installeret en lydenhed på computeren, at lydenheden er optaget af et andet program, eller at den ikke fungerer korrekt."

Hvad sker der? - kan sagtens spille netradio og lydfiler fra nettet (youtube m.m.) - og har ikke foretaget lymæssige hardwareændringer MEN  fået installeret et nyt bundkort for 14 dage siden?? spil fungerer også..
Avatar billede Frederik Nybegynder
12. januar 2008 - 18:11 #1
hmm.. det lyder som en fejl i Windows Media Player. Prøv geninstallere det, og se om det ikke virker.. Hvis det ikke virker, så fjern dit lydhardware fra "Enhedshåndtering" og så søg efter hardwareændringer. Når det hardwaren så er installeret igen, så se om det virker. Ellers installer en ny lyd-driver.

Håber det virker!

- Frederik
Avatar billede wolffjan Praktikant
14. januar 2008 - 15:18 #2
- Har reinstalleret mediaplayer 11.
- Har nu installeret driver til mit C-Media AC97.. og opdateret...
- Har også prøvet ovenstående i "Enhedshåndtering"

uden held!

Det skal tilføjes at det åbenbart  kun gælder *.wav filer, eftersom jeg kan spille windowslyde og downloadede midifiler fra cyberbass. Kan IKKE spille en cd fra skuffen - selvom den bliver vist med cover og titler i media-biblioteket.
Avatar billede wolffjan Praktikant
22. januar 2008 - 13:06 #3
der sker ikke rigtig noget her, så jeg lukker og genåbner i en anden kategori
Avatar billede wolffjan Praktikant
22. januar 2008 - 13:06 #4
rrr