Avatar billede mcwearq Nybegynder
15. januar 2008 - 17:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IMAP - hvilket program?

Jeg har et domæne hosted hos Surftown.dk og har på flere udlandsrejser erfaret at deres webmail er meget langsom. Findes der en anden måde jeg kan checke post på, således at den forbliver på serveren? Jeg er stødt på begrebet IMAP (er vel en mailprotokol) i den forbindelse, men hvilket program (på en tilfældig maskine på en tilfældig internetcafé) skal man bruge?

Med venlig hilsen
Avatar billede keysersoze Guru
15. januar 2008 - 17:39 #1
Outlook kan køre IMAP - spm er bare hvor sikkert det er at sætte op på fx en internetcafe fremfor fx webmail.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
15. januar 2008 - 17:40 #2
Du kan også oprette en hotmail-konto - og gennem denne hente din post hos surftown.

Du skal bare huske at opsætte hotmail så den efterlader en kopi af meddelelsen på serveren.
Avatar billede mcwearq Nybegynder
15. januar 2008 - 18:26 #3
Nej der er vist ikke meget fremtid i at sætte OutLook op hvergang man skifter til en ny maskine i udlandet, så jeg hælder mere til Skildpaddens svar.Jeg har nu benyttet fremgangsmåden med en G-mail account som jeg oprettede for længe siden, men som jeg ikke har brugt. Nu kan jeg både modtage mails fra mit domæne, men jeg kan også sende over G-mail med min domæne-mailadresse som afsender, så det er jo simpelthen den samme funktionalitet som G-mail tilbyder i forhold til sine egne adresser. Og så har jeg jo sikret mig backup med næsten ubegrænset plads - genialt.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
15. januar 2008 - 18:39 #4
Tak for point :)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
18. januar 2008 - 12:25 #5
Der testes pt. også ny Webmail hos Surftown.. ;)
http://blog.surftown.dk/?p=18