Avatar billede bgjensen Nybegynder
15. januar 2008 - 18:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

rename pc

Hvordan renamer jeg en pc med c# kode?
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. januar 2008 - 18:55 #1
Du kan gøre det via WMI. Fandt følgende eksempel:
http://www.thescripts.com/forum/thread609581.html

Kunne forestille mig at du skulle genstarte pc'en før det slår igennem.
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. januar 2008 - 18:56 #2
Avatar billede bgjensen Nybegynder
16. januar 2008 - 20:48 #3
kan ikke helt få nogle af dem til at virke:
den første giver en fejl med at den ikke kan finde en fil
og den anden kører fint, men ændre ikke navnet
Avatar billede Spotgun Seniormester
16. januar 2008 - 21:00 #4
Mht. den første løsning, har du så husket at lave en reference til System.Management?
Avatar billede bgjensen Nybegynder
16. januar 2008 - 21:12 #5
altså jeg har brugt using System.Management, men når jeg builder den kommer den med denne fejl:
Error    1    The type or namespace name 'ManagementObject' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)    C:\Visual Studio Projects\ChangePcName\ChangePcName\Form1.cs    25    24    ChangePcName
Avatar billede Spotgun Seniormester
16. januar 2008 - 21:18 #6
Godt, så mangler du bare referencen :)

Hvis du bruger Visual Studio, så kan du lave referencen via menuen "Project" og "Add Reference". Der finder du komponenten "System.Managementher" og trykker ok. Prøv derefter at køre programmet igen.
Avatar billede Spotgun Seniormester
16. januar 2008 - 21:19 #7
Komponenten hedder selvfølgelig System.Management, og ikke Managementher.
Avatar billede bgjensen Nybegynder
16. januar 2008 - 21:25 #8
aahhhh så virker det, men troede man lavede referencen med using, men er også næsten kun  lige startet på c# :)
Avatar billede bgjensen Nybegynder
16. januar 2008 - 21:27 #9
smider du lige et svar
Avatar billede Spotgun Seniormester
16. januar 2008 - 21:27 #10
Det var godt det kom til at virke :)
Jeg lægger et svar så...