Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
19. januar 2008 - 20:08 Der er 3 kommentarer

film er grå

Hej Eksperter

Jeg har idag formateret min computer da jeg syntes den trængte til en oprydning.
Jeg har nu det usevanlige problem at alle mine film på computren & DVD film jeg putter i maskinen bliver vist med farven grå, kun grå ingen / meget svage nuancer af farven hvid/sort.

Jeg har prøvet med windows mediaplayer 9/11, vlc mediaplayer divx player.

Har prøvet at installere : divx codex. nemo codex, ace mega codex.

men intet har virket.
Jeg har installeret mit grafikkort som jeg plejer fra en fil på min externe hdd, og skærmen er installeret fra cd. Alt er blevet installeret som normalt.

Mine Billeder, og spil og selve computeren har ingen problemer med  farven. Det er kun når jeg sætter en film igang.

Jeg har søgt på google efter nogle løsninger men intet held.
så håber at der er nogle her inde der har nogle idér til hvad er kan være galt.

MVH
Mikkel
Avatar billede trav4u2 Novice
19. januar 2008 - 20:33 #1
Lige umiddelbart kunne det godt lyde som et codex-problem; så du kan evt. prøve at finde de præcise codex vha. Gspot
http://www.headbands.com/gspot/
og VideoInspector
http://www.kcsoftwares.com/?vtb
Avatar billede swordcat Nybegynder
19. januar 2008 - 20:56 #2
Prøv at download BSplayer og helst en af de ældre versioner. Kig her http://www.oldversion.com/program.php?n=bsplayer

Har selv haft samme problem....prøv 1.37 versionen.
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
19. januar 2008 - 22:37 #3
Jeg fandt selv problemet. Der var en instilling i nvidia kontrolpanel. under video & fjernsyn der hedder mætning, som var på 0% farve. den skulle bare op på 50% så kom det hele igen. hvordan det er sket aner jeg ikke da jeg normalt aldrig piller i sådan noget. men nu er det givet vidre hvis andre får samme problem