Avatar billede wolffjan Praktikant
22. januar 2008 - 14:41 Der er 46 kommentarer og
2 løsninger

mediaplayer 11

Pludselig får jeg flg. meddelelse:

"Windows Media Player kan ikke afspille filen, da der er problemer med lydenheden. Problemet kan skyldes, at der ikke er installeret en lydenhed på computeren, at lydenheden er optaget af et andet program, eller at den ikke fungerer korrekt."

Har nu opdateret og geninstalleret driver til mit C-Media AC97..

Der kan tilføjes, at jeg ikke kan spille cd'er fra drevene, MEN godt  midifiler fra ex.vis cyberbass.

Så det er ikke lydprogrammet, eftersom jeg kan spille Call of Duty og andre 3D spil uden lydproblemer. Heller ingen problemer med billeder i mediaplayer, der er bare ingen lyd på klippene. Kan godt se ex.vis tv2.dk - lokalnyt -  men de afspilles uden om mediaplayer i eget vindue.

har prøvet at roll back til mediaplayer 10, men det gør ingen forskel..
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2008 - 15:15 #1
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. januar 2008 - 16:16 #2
k-lite mega codec pack..hmmmm, så ser vi ham næste gang i virus kat..O)
Se om andre programmer har overtaget nogle lydfiler, gå i indstillinger i wmp, filtyper, og select all..og se om det hjælper(og opdater wmp, evt. sæt den til at hente codecs automatisk), ellers instal real-player, quick time, og divx, så er man dækket ind.!
´Hvis ikke det virker, så hent VLC, og virker det heller ikke der,.ja, så virker lyden ikke på klippet.!
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2008 - 16:23 #3
bartfreak hvad mener du? Så den først på www.chip.de det er da et seriøst blad?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. januar 2008 - 16:27 #4
det er en meget gamle pack,..fra kazAa.
Derfor har den tit været fuld af virus m.m..
Nogle gange ser man at klip bliver vist på hovedet, og alle mulige problemer.
Og det er kun nødvendigt at installere overstående, måske lige + flash-player.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2008 - 17:21 #5
bartfreak, fint at du advarer, men jeg forstod, at pakken var helt ny.
Avatar billede wolffjan Praktikant
22. januar 2008 - 18:54 #7
Er alledede instillet til at hente codecs - aner ikke hvad det betyder. Er opdateret. Alle filtyper er valgt, men...

desuden - haverslev - har set det link før.. der er ingen røde krydser i min enhedshåndtering, og lydprogrammer er alle enabled

Ps.: - måske dumt spørgsmål, men er C-Media AC97 Audio Device - på min pc - et "lydkort" eller blot et program, kan ikke finde det fysisk i min pc (ligesom man jo rent fysisk kan se sit grafikkort)
Avatar billede wolffjan Praktikant
22. januar 2008 - 18:57 #8
til bartfreak
hvad er VLC? "virker lyden ikke på klippet" - Jamen det er ALLE de hundredevis af cd-numre der ligger i wmp's bibliotek, som ikke virker. Undtagen midifilerne, som - nogle gange - kan afspilles , andre gange ikke...??
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2008 - 19:10 #9
Et codec er en slags driver Som benyttes af Mediaplayers. Denne her bruger jeg
selv, og jeg har ikke virus eller andet snavs. http://www.xpcodecpack.com/
AC97 er et lydkort, det er formodentlig et on board på bundkortet.
Avatar billede haverslev Novice
22. januar 2008 - 19:31 #10
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. januar 2008 - 19:38 #11
har du prøvet... ->>> gå i indstillinger i wmp, filtyper, og select all..
VLC,.-> http://www.videolan.org/vlc/

det er blot en player, der kan det hele....O)..næsten.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. januar 2008 - 19:39 #12
og ps: se lige om du i lydindstillinger/styrke, har slået midi fra..?
Avatar billede wolffjan Praktikant
22. januar 2008 - 19:50 #13
HAR selected all.... og har checket alle de "almindelige indstillinger" jeg kunne komme i tanke om. Har også reinstalleret wmp 11....

øh - hvis jeg nu følger alle råd... er der så mulighed for konflikt mellem jeres velmendende meninger
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2008 - 19:57 #14
Godt spørgsmål:) VLC player og Codec pack konflikter ikke.
Avatar billede haverslev Novice
22. januar 2008 - 20:00 #15
Næ, men codec pakker er jeg dog heller ikke vild med - har selv dårlig erfaring med det og virus. Samme advares mod her:
http://www.laptopworld.dk/Tips_og_Tricks/Underholdning/47-Underholdning/72-afspille-divx--xvid.html

Ps. har du taget AC3 filter ?
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2008 - 20:07 #16
Jeg kunne ikke covertere med DivX. Lagde ovenstående codec pack ind,
og så fungerede det bare, som det skulle. Så det kan man være nød til.
Det er vel mindst en måned siden nu, og der har intet snavs været.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2008 - 20:15 #17
Jeg har set på linket. Godt nok!
Avatar billede wolffjan Praktikant
22. januar 2008 - 20:41 #18
Ja, så kører både AC3,  VLC player + XP Codec Pack 2.3.4, (som inkluderer MediaPlayer Classic)..

AC3 aner jeg ikke hvordan jeg skal bruge - er det bare en avanceret equalizer mon??

Og begge players spiller fint, jeg mangler bare hos begge den overskuelighed der er i mediaplayer 7-8-9-10-11, altså biblioteket...

Desværre ved jeg jo stadig ikke hvorfor min WMP 11 ikke vil spille wma, waw og mp3 filer???
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2008 - 20:54 #19
Du har geninstalleret Mediaplayer 11, Men slettede du først den du havde totalt,
og genstartede?
Avatar billede haverslev Novice
22. januar 2008 - 21:02 #20
Hvis ikke AC3 gav dig lyd (uden at ændre/sætte nogle settings) så gå blot i tilføj/fjern programmer og slet den igen - så har den ingen effekt på problemet.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2008 - 21:11 #21
Jeg tror din installation af Mediaplayer er syg, prøv at se her:
http://support.microsoft.com/kb/924073/da
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. januar 2008 - 21:17 #22
prøv lige VLC...
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2008 - 03:48 #23
kan være dette kan hjælpe med at finde det rigtige codec, hvis det er der fejlen ligger ;)
http://www.jockersoft.com/english/codecinstaller.php
Avatar billede wolffjan Praktikant
23. januar 2008 - 09:20 #24
Som sagt kører VLC upåklageligt, ligeledes mediaplayer classic (fra xp codec pack 2.3.4.

Nej,man (jeg) kan ikke slette mediaplayer11, den vil kun roll back, hvilket jeg heller ikke kan fordi jeg mangler en uninstall fil, som ccleaner nok har hugget... Så jeg har "bare" hentet en ny nr. 11 og installeret igen!

AC3 kører under mediaplayer classic, men ikke under VCL-... kan bare ikke høre, at den gør noget for lyden som sådan, så det program kan vel undværes.

vil prøve det med den "syge" mediaplayer, - og rigtig mange TAK for den store opbakning so far!
Avatar billede wolffjan Praktikant
23. januar 2008 - 09:21 #25
Bortset fra - efter at have set på linket - at ingen af de fejlmeddelelser ligner den som jeg får ( se mit oprindelige spørgsmål )
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2008 - 18:04 #26
Hvis Mediaplayer betyder meget for dig, kan du lave en "Repair" altså en
geninstallation af windows, hvor du beholder dine data.
Ellers kan du åbne windows fra en Linux bootdisk som f.eks Dappix, og slette
Mediaplayer manuelt.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. januar 2008 - 13:51 #27
bartfreak - Meget gammel det er K-lite altså ikke.
http://www.chip.de/downloads/K-Lite-Mega-Codec-Pack-3.7_23300451.html
Avatar billede wolffjan Praktikant
25. januar 2008 - 17:03 #28
fatter ikke det med LINUX bootdisk til Windows XP som er microsoft????
Avatar billede off-line Nybegynder
25. januar 2008 - 17:12 #29
En linux bootdisk køres direkte fra CD drevet. Linux kan se den windows som
ligger på harddisken og åbne den, så man kan f.eks hive data ud eller slette noget.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. januar 2008 - 17:18 #30
denne er fra d. 22/1.-> http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm
-
Men det betyder altså ikke at det en helt ny version, det kan være de opdateret deres side, men filerne er stadig de samme. Og helt overflødige. Installere man real-player, quicktime, wmp, flash-player, og java, så kan man se stort set alt på nettet.
Også kan man bruge VLC, til de klip, man ikke kan se.
Men måske er k-lite pack, god hvis man ikke har net forbindelse, da Wmp, jo henter codecs automatisk.
-
Men et tip kunne være, at konvereter klippet, hvis du altså ikke gider at se det på Vlc..?
-
Smider et svar..O)
Avatar billede off-line Nybegynder
25. januar 2008 - 17:35 #31
bartfreak - hvis man ikke har brug for K-lite er der selvfølgelig heller ingen
grund til at løbe nogen risiko, ved at installere den.

Men den her forstod jeg ikke:
"Men måske er k-lite pack, god hvis man ikke har net forbindelse, da Wmp, jo henter codecs automatisk."
Hvis man ikke har netforbindelse, hvordan kan noget så blive hentet automatisk?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. januar 2008 - 17:45 #32
sikkert formuleret forkert, men jeg tror man forstår hvad jeg mener..??
so sorry..men hvis man vil misforstå..så er det nemt..O)
-
Det er jo netop, hvis man IKKE har netforbindelse, man måske kan bruge pakken,..men helt ærligt, der er en del installere,..og det ER ikke nødvendigt..som sagt.
Avatar billede wolffjan Praktikant
25. januar 2008 - 17:45 #33
Jamen så hør.. hvis jeg åbner et filmklip på nettet er det automatisk wmp11 der åbner, og så har jeg bare en film uden lyd.. for hvordan får jeg mulighed for selv at vælge afspiller, når klippet ikke kan downloades
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. januar 2008 - 17:47 #34
hvilket klip er det..?
smid et link.
Avatar billede wolffjan Praktikant
25. januar 2008 - 18:04 #35
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. januar 2008 - 18:37 #36
der er fin lyd her..!
Og jeg kunne fint downloade den, ved blot at trykker, gem desination som.
-
Jeg ville fjerne Wmp i tilføj / fjern programmer, og derefter køre noget windows update.
ellers må du lave en repair..?
Avatar billede wolffjan Praktikant
25. januar 2008 - 18:51 #37
jamen jeg kan jo IKKE fjerne wmp - ellers havde jeg gjort det for længe siden

    Citat: " Nej,man (jeg) kan ikke slette mediaplayer11, den vil kun roll back, hvilket jeg heller ikke kan fordi jeg mangler en uninstall fil, som ccleaner nok har hugget... Så jeg har "bare" hentet en ny nr. 11 og installeret igen!"
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. januar 2008 - 14:57 #38
Avatar billede wolffjan Praktikant
28. januar 2008 - 19:20 #39
Som tidligere skrevet kan jeg ikke roll-back: Men hvis man kan bruge en andens fil, så vil jeg forfærdelig gerne have en sådan kopi - kan ikke finde min egen $NtUninstallwmp11$ i hvertfald...

"You might not be able to roll back to a previous version of the Player if the hidden folder $NtUninstallwmp11$ is deleted from your computer. Some non-Microsoft programs (such as CCleaner) delete this folder in an attempt to remove unwanted files from your computer."
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. januar 2008 - 19:43 #40
så må du lave en repair, som før nævnt.
Avatar billede wolffjan Praktikant
31. januar 2008 - 16:48 #41
Har ´lige opdaget noget nyt: Slettede børnenes skrivebord for at rydde lidt op... Har nu oprettet nyt skrivebord på ny adgangskode...

Her virker mediaplayer fint!
Avatar billede haverslev Novice
31. januar 2008 - 17:54 #42
Det tyder måske lidt på, at der er en eller anden defekt i din "brugerprofil".
Du kan prøve at oprette en ny profil med samme brugerrettigheder og kopier din nuværende dokumenter osv. over i din nye profil og så slette den "gamle profil" efterfølgende.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;326688&Product=winxp
Avatar billede off-line Nybegynder
04. februar 2008 - 13:39 #43
Er det ikke på tide at lukke her?
Avatar billede wolffjan Praktikant
04. februar 2008 - 16:14 #44
Jeg giver lige et par dage.. så smid svar, så vil jeg dele ud med rund hånd for deltagelsen... har ikke fundet ud af hvilken af de mange forslag der har givet resultat, men se mit forrige indslag ang. skrivebord, - som ser ud til at virke.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. februar 2008 - 15:47 #45
det er sparet SÅ meget tid, blot at lave en repair..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 17:11 #46
okay, så er der vist gået et par dage..O)
Avatar billede wolffjan Praktikant
10. februar 2008 - 13:40 #47
jamen jeg kan ikke lave en repair uden at skulle gå i "før SP2-mode" - er det mon sikkert?
Avatar billede wolffjan Praktikant
10. februar 2008 - 13:40 #48
har ikke fået endegyldigt svar fra nogen - så vi deler