Avatar billede drockles Nybegynder
23. januar 2008 - 17:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ensrette lydniveau

Hej eksperter

jeg arbejder på en amatør TV-station for unge. Vi har problemer med at vores udsendelser svinger meget(læs: rigtig meget...) i lyd niveau.
vi har en masse små indsalg som vi så sætter sammen til en avi-fil.
findes der et program(løsning), der vil rette lydniveauet i avi-filen? så lydniveauet er det samme hele vejen i gennem?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
23. januar 2008 - 23:33 #1
Ved afspilning eller ved kreeringen?

Kreering: TMPGEnc 4.0 kan lave det der i nogle programmer hedder Normalize.
http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/te4xp.html

Programmet har en række af muligheder for at fjerne støj, justere farver m.m.

Programmet kan prøves i 14 dage.
Avatar billede henninga Novice
24. januar 2008 - 21:54 #2
Hvilket redigeringsprogram bruger I?

Som regel Normalizer man hver enkelt sekvens (klip) inden man renderer den færdige film. Derved kommer audio til at ligge på samme niveau på hele filmen.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
24. januar 2008 - 22:26 #3
Ja, det er muligt at funktionen allerede er i den software I bruger.
Avatar billede drockles Nybegynder
25. januar 2008 - 23:30 #4
vi bruger adobe's programmer. dvs. adobe premiere cs3
Avatar billede drockles Nybegynder
25. januar 2008 - 23:32 #5
@ henninga
det lyder ikke helt dumt. kunne ikke forestille mig at premiere ikke har en normalizer-effekt. jeg tjekker det på tirsdag :-)
Avatar billede henninga Novice
27. januar 2008 - 11:47 #6
Adobe Premiere CS3
Højreklik på audioklippet og vælg Audio Gain
Her er knappen med Normalize.

God arbejdslyst :o)
Avatar billede henninga Novice
27. januar 2008 - 11:48 #7
ps. Husk at det er hver enkelt sekvens og IKKE den færdigrenderede video!
Avatar billede drockles Nybegynder
30. november 2008 - 22:35 #8
og lukket
Avatar billede henninga Novice
30. november 2008 - 23:40 #9
Så nu har du fået det afprøvet - 10 måneder efter  ;o)