Avatar billede christoffero Nybegynder
24. januar 2008 - 18:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med boot at thinstation

Jeg har problemer med at få liv i min thinstation.
Jeg har fulgt denne guide -http://thinstation.sourceforge.net/syslinux-hd.html

Problemet er når jeg har afsluttet guiden, og starter op fra harddisken får jeg smidt denne fejl i hovedet:
Syslinux 3,54 ... blah blah versions nummer
Could not find kernel image: linux
Boot:

Så sker der ikke mere, en der kan hjælpe mig videre?
Alle filer fra imaget er kopieret ind på c: så det skulle kunne køre derfra.

Versionen jeg prøver at installere af thinstation er Thinstation-2.1.3 og jeg har brugt "TS-O-Magic" til at lave imaget med, fra denne url: http://struktur.kemi.dtu.dk/thinstation/TS/

Håber nogle kan hjælpe mig på rette vej.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 18:41 #1
Og du er sikker på at der er et "kernel Image"
Avatar billede christoffero Nybegynder
24. januar 2008 - 18:58 #2
De filer jeg har kopieret ind er:
vmlinuz
thinstation.txt
syslinux.cfg
initrd
boot
- Ved ikke om det kan hjælpe på noget?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 19:04 #3
Har du mod på lige at ringe til mig?? jeg er nemlig slet ikke med
Avatar billede christoffero Nybegynder
24. januar 2008 - 19:05 #4
Joda, hvordan ang. nummeret? :)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 19:06 #5
Jeg må ikke oplyse det her, du kan finde det på www.helgec.dk og det er naturligvis gratis når jeg selv inveterer
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2008 - 13:54 #6
Jeg har forsøgt at gå frem efter de 2 ovenstående link som du lagde i dit spørgsmål og min konklusion vil være følgende

Uanset om jeg arbejder fra Windows eller Linux får jeg uden besvær en funktionsdygtig CD som jeg kan arbejde fra
Hvis jeg arbejder fra Linux får jeg desuden en fuld funktionsdygtig USB nøge som jeg kan arbejde fra
Uanset om jeg arbejder fra Windows eller Linux får jeg præcis den samme fejlmelding som du fik hvis jeg forsøger at køre fra harddisk, jeg er ret sikker på at der må være en fejl i programmet. Når det er skrevet har jeg jo nu haft mulighed for at arbejde med programmet og jeg er bestemt ikke imponeret.
Jeg vil bestemt anbefale dig at downloade, brænde og teste www.helgec.dk/insert.iso her får du de samme fubktioner som i Thinstation + et par hundrede mere, du skal ikke tænke på at editere en configurationsfil og programmet lader sig overføre til harddisken med et enkelt museklik, alt dette på 59 Mb.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2008 - 13:55 #7
fubktioner = funktioner
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2008 - 17:13 #8
Det er da muligt at du slet ikke føler at du har fået hjælp nok, men hvad med at lukke denne tråd
Avatar billede christoffero Nybegynder
04. marts 2008 - 21:16 #9
Der er endnu ikke nogle der har kunne hjælpe til at få thinstation installeret så jeg lader det løbet lidt endnu. Større og mere krævende operativ systemer kan ikke komme på tale da computeren er gammel.