Avatar billede di8leva Nybegynder
30. januar 2008 - 08:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget ekstra i lön, Programmör til Configuration Manager

Hej.

Jeg kan ikke ret meget om löne-nivåer, så jeg håber at I kan hjälpe mig.

Jeg har arbejdet som udviklere i java under fem år. Siden fem månader arbejder jeg som konsult. Jeg er anstillet af virksomhed A, og arbejder på virksomhed B.
Efter fire månader på virksomhed B så forsvandt hvores CM, og jeg blev erbydt den position på 50%, og udviklere på 50%. Jeg syns det kan vare en god erfarenhet, så jeg sagte ja. JEG syns at jeg skal ha mere lön fra A, fordi det er et helt nyt ansvar, og nye opgaver, og imorgen skal jeg så ha en forhandling med dem.

Men jeg kender intet til hvor meget en CM indtjäner, i forhold til en udviklere. Jeg bor, og arbejder i Sverige.

Hvis i giver nogle belöb, så husk at angive hvis det er DKK eller SEK :)

Tak på forhånd
Avatar billede webcreator Nybegynder
30. januar 2008 - 13:38 #1
Hej Di8leva.

Jeg er selv ansat som systemudvikler i en virksomhed hvor vi også har konfiguratorer. Her er lønnen stortset den samme. Måske skulle du se det fra en anden vinkel - du får erfaring på ENDNU et område, og du får det tilmed "gratis" (altså til samme løn).

Når der er gået et år eller mere, SÅ synes jeg bedre du kan tillade dig at bede om mere, eftersom du er blevet mere værd rent vidensmæssigt.

Jeg kan i hvertfald ikke umiddelbart argumentere for at du skal have mere i løn, for at lære noget nyt, hvis den tid du bruger herpå er den samme.

Håber du kunne bruge det til noget :)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. januar 2008 - 16:38 #2
Mit indtryk er heller ikke at configuration management giver mere loen end udvikling.
Avatar billede di8leva Nybegynder
31. januar 2008 - 10:22 #3
Tak for oplysingerne.... arne_v, smider du også et svar for en lille del af pointsen?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2008 - 04:37 #4
bare giv dem til webcreator
Avatar billede di8leva Nybegynder
06. februar 2008 - 08:59 #5
Undskyld ventetiden, ibland glemmer jeg helt at eksperten eksisterer