Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
31. januar 2008 - 15:35 Der er 6 kommentarer

PC hardware, for varm?

Hejsa.

Jeg skriver her for at håbe på en smule hjælp.

Jeg har lige købt ny computer, og jeg er lidt bange for temperaturene

Jeg har en Intel Core 2 Extreme 3,0 Ghz processor (QX9650)
Og 3 stk. GeForce 8800Ultra i SLI.

Grafikkortene ligger omkring 76 Grader når den intet laver, og jeg har hørt flere sige at de arbejder omkring 85-130 Grader.. så jeg ikke skulle være bekynret der. og det passer også fint, når den virkelig arbejder, så stopper de omkring 85 Grader.

Men CPU'en, den ligger omkring 76 Grader når den intet laver, og hopper også op på 87 når den laver meget.
Og det er den jeg er bange for...

Der er intet af det her der er overclocket, og CPU'en kører med den originale nlæser, med blæserstyrken sat til høj.

Jeg kan ikke få temeraturen længere ned..... er det helt galt?

MVH Daniel
Avatar billede off-line Nybegynder
31. januar 2008 - 17:36 #1
Ja din cpu er for varm, når den passivt ligger på 76 grader. Din computer står
vel ikke mast inde i en krog, og eller meget tæt på en væg? kan du konstatere,
om ventilatoren på cpuén kører hurtig nok?
Avatar billede off-line Nybegynder
31. januar 2008 - 17:40 #2
Måske vil du prøve dette gratis program?
http://www.almico.com/sfdownload.php
Avatar billede off-line Nybegynder
04. februar 2008 - 13:09 #3
respons?
Avatar billede off-line Nybegynder
06. februar 2008 - 00:40 #4
Hvis du ikke gider følge op på dine egne spørgsmål, så lad være med at spørge
her på Eksperten.
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
23. marts 2008 - 18:17 #5
Beklager meget den lange ventetid, det viste sig at blæseren på min CPU var defekt og ikke kunne køre fuld speed, jeg har fået både CPU og blæser byttet, takker for besvarelsen :)

Hvis du gidder smide et svar, så du kan få dine point :)
Avatar billede off-line Nybegynder
23. marts 2008 - 18:30 #6
Ok! Jeg skal ikke have point, tag dem bare selv. Men det er godt hvis du vil lukke:)