Avatar billede zapzone Nybegynder
01. februar 2008 - 09:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af MSSQL server fra C#

Hey.

Nogen der ved hvordan man opretter en MSSQL 2005 server fra C#, udelukkende ved hjælp af programmering?
Avatar billede zapzone Nybegynder
01. februar 2008 - 09:47 #1
Løst.
En simpel connectionstring som ikke tager nogen specifik database.
Derefter kan man blot fyre en simpel query af, f.eks. "CREATE DATABASE TEST"

Voila... :)

Troede det var meget mere indviklet.
Avatar billede Syska Mester
01. februar 2008 - 09:50 #2
hehe,

Læste spm lidt anderledens via titelen ... :-)

Men jeg mener da stadig man kan oprette en database selvom man har selected en via connection string ...

// ouT
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2008 - 01:00 #3
Man kan jo ihvertfald altid connecte til master databasen.