Avatar billede starter Praktikant
06. februar 2008 - 15:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Link på instance i movieclip

Hej

Jeg har et side hvor man skal kunne navigere rundt ved at zoome og navigere med pile. Navigationen er ikke noget problem, det virker fint når jeg ligger det hele ind i et movieclip. Problemet er, at jeg samtidig skal have actions lagt på de enkelte komponenter i movieclippet. De pågældende actions skal kalde en ekstern tekstfil, som indeholder forklaringer til komponenterne i movieclippet.

Det er sikkert ganske simpelt og blot fordi jeg er total novise og vældig udvidende indenfor Flash, men hvordan henviser jeg til en instance i et movieclip når jeg står på min stage?

Håber mit spørgsmål er forståeligt?
Avatar billede andersbro Nybegynder
06. februar 2008 - 20:36 #1
Hvis du har et script i en frame på scenen, kan du henvise til et movieclip vha. af dets navn og dot-syntaks.
Eks: holderMc.contentMc._x = 100;
Her ligger holderMc på scenen og indeholder et andet movieclip, contentMc.
Avatar billede starter Praktikant
07. februar 2008 - 09:23 #2
Hurra og tusind tak!

Send et svar, så jeg kan komme af med points :o)
Avatar billede andersbro Nybegynder
07. februar 2008 - 16:22 #3
Det var så lidt