Avatar billede synderen Praktikant
06. februar 2008 - 19:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ekspert udfordring" ny pc viser ikke billede!

Hey eksperter, en stor udfordring og virkelig et råb om hjælp.

Min nye pc vil ikke give displaybillede ved opstart.
Det er:
ASUS P5E AiLifestyle SeriesSocket 775
RAM Kingston ValueRAM GB 2 x 1 GB (2 GB) / DUAL Ram
KABINET Lian Li V SERIES PC-V2100B plusIIKabinet
STRØMFORSYNING Corsair VX550 550 Watt PSU / Intern
Core 2 Duo - E8400 - 6MB - 3.0Ghz - Box
ASUS EN8800GT/G/HTDP

Alt skulle være samlet ok. Strøm, både 24 pin og 8 pin, samt strøm til gfx.
Cpu og ram samt ledninger osv. sidder rigtigt.
Den starter fint op og lyder rigtigt ved opstart. Har startet op uden hd osv. selvfølgelig.

Den viser bare ikke noget på min skærm!

Har prøvet alle porte til gfx, samt 3 andre og ældre pci-gfx. Derudover prøvet 2 andre skærme - INTET viser signal!

Hvis der er nogen der kan klare den her, så giver jeg sgu en bajer!

På forhånd tak

Synderen
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2008 - 21:25 #1
Har bundkortet den nyeste bios? (E8400 er først understøttet i version 0502)

Ellers så prøv at samle maskinen på skrivebordet, kun med CPU,gfx og 1 stang ram tilsluttet. (udover strøm til diverse enheder)
Avatar billede synderen Praktikant
07. februar 2008 - 08:27 #2
makse det har jeg prøvet, virker ikke. Har prøvet forskellige ram i forskellige slots, intet resultat.
Avatar billede makse Nybegynder
07. februar 2008 - 20:04 #3
Har du prøvet en anden PSU?

Hvis du ikke har noget grafikkort i maskinen, får du så en "No video error" tilbagemelding?

Er det samme skærmkabel der er blevet brugt? (Hvis det altså ikke sidder fastmonteret i skærmene)
Avatar billede synderen Praktikant
09. februar 2008 - 11:18 #4
makse det var bios der var forældet - så jeg måtte have den ned til en forhandler, da jeg ikke selv har en mindre cpu - nu kører den :) smid et svar, så jeg kan give dig points :)
Avatar billede makse Nybegynder
09. februar 2008 - 18:07 #5
Np. :)