Avatar billede jkn83 Praktikant
06. februar 2008 - 19:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opstart af nyinstalleret computer, går i blå skærm!

Sagen er den at jeg har bestilt en computer til en kammerat. Den er samlet og købt hos SHG, så tingene burde være i orden på dette punkt (shg.dk).

Computeren består af følgende:
Intel Core 2 Quad Q6600, Bulk, LGA775
NEC AD-5170, DVD±RW, Black
Asus EN8800Ultra/G/HTDP/768M, PCI-E
WD Raptor 1500ADFD, 150GB, SATA, 10K
NZXT Lexa, No PSU, Black/Silver
Corsair TWIN2X2048-8500C5DF, 2x1024MB
Samsung 22" 2232BW, 2ms, Black
Logitech G15 Keyboard, DK Layout (07Q4)
Montering, med emballage
Corsair CMPSU-520HXEU, 520Watt
Asus Maximus/Formula, Intel X38, LGA7
Seagate 7200.10 500GB, 16MB, SATAII
ThermalTake BlueOrb FX, Cooler

Har haft installeret windows XP på den 2 gange nu, og der tilhørende software, til alt hardware. Når computeren så genstartes, når windows ikke at loade færdigt, åbner knapt nok lige et par programmer, og så kommer dette:

http://i145.photobucket.com/albums/r240/Deus83/06022008046Large.jpg

Først troede jeg det ville være en virus eller lignende, så fik installeret counter spy, nod32, ewido anti-malware og sygate personal firewall i safe mode hvor den IKKE crasher...

Sååå, håber nogen har en god løsning til hvad der kan gøres i denne situation... Stil endeligt gerne spørgsmål hvis der er for lidt nævnt og jeg skal gøre mit bedste for at svare på dem.

På forhånd tak.
Jacob
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2008 - 20:48 #1
Asus smartdoctor kan være problemet. Hvis I altså har installeret det program.
Avatar billede jkn83 Praktikant
06. februar 2008 - 21:09 #2
jeps... Det er installeret, forsøger lige at fjerne det skidt så
Avatar billede strych9 Praktikant
06. februar 2008 - 21:47 #3
0x50 betyder ofte RAM fejl. Få lige kørt en RAM test med feks memtest86 for at checke om noget af det er DOA. Check også at RAM er sat ordentligt ned i soklen.

Corsair PC8500 RAM kan være et problem på ASUS boards. (det har jeg førstehåndserfaring med). Overvej at BIOS opdatere. Prøv også Corsair forums hvor deres supportere kan fortælle dig hvordan bios skal tweakes for at sætte RAM timing korrekt. Jeg kan ikke på mit strike extreme board sætte RAM timing til auto. Den skal sættes manuelt for ellers blue screener lortet når der kommer tryk på.

En anden, men sjældnere årsag, til 0x50 er harddisk. Det er en seagate disk, så kør Seatools på den for at checke den for fejl.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. februar 2008 - 10:19 #4
Det er højst sandsynlig, at det er en driver der anvender en forkert hukommelses adresse. Maskinen starter jo, og du kan installere, og desuden kan den starte i fejlsikker tilstand.

Det kan også, som stych nævner, være defekt RAM, der medfører fejlen.

Hvor langt er du kommer med installation af drivers, når fejlen kommer ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. februar 2008 - 10:43 #5
Du skal ikke koble den til nettet før installationen virker, og du har installeret et antivirus program.

Dette kan måske hjælpe:
http://support.microsoft.com/kb/894278/da
http://support.microsoft.com/kb/903251/da
Avatar billede jkn83 Praktikant
07. februar 2008 - 16:55 #6
@makse - lavede en fresh installation od udelukkede alt hvad der havde med smartdocter at gøre. Lortet funker nu ser det ud til. Alle drivers er installeret, et par enkelte games osv, så der har intet været endnu med computeren. Takker, smider du svar ? :)

@strych9 - Fandt selv den besked med rammene måske ikke ville fungere så fandens godt med bundkortet. Så forsøgte en bios update fra 0505 - 0907 med skidtet ville ikke opdatere, så måtte droppe den tanke igen indtil systemet kom på rette ben.

@dragonknight - Den blackscreenede ikke FØR alle drivers var installeret. Kunne ikke installeret noget der efter da jeg nærmest ikke kom ind i windows på den... Og havde sygate personal firewall installeret, samt nod32 antivirus, ewido anti-malware og counterspy. Så nettet var ikke et problem :)
Avatar billede makse Nybegynder
07. februar 2008 - 17:01 #7
Np. :)