Avatar billede T101 Novice
07. februar 2008 - 17:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Linksys DHCP problemer

Hej eksperter,

Jeg har et problem med min Linksys WRT54G router.

Jeg ved ikke helt hvad der sker men det virker som om den kun vil accptere et vist antal forbindelser.

Lige så snart der er hvad jeg gætter på er over 5 forbindelser vil routeren vil den ikke udlevere flere IP adresser. Det betyder at alle computere står i tomgang og venter på konfiguration fra routeren indtil den i windoes siger at der kun er begrænset forbindelse og at det muligvis ikke er muligt at gå på Internettet.

Jeg har undersøgt at DHCP kan udgive op til 50 IP adresser og routerens firmware er opdateret. Jeg har altid haft det samme problem med denne router men det kommer kun til udtryk når der er omkring 5+ computere der forsøger at forbinde på samme tid.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. februar 2008 - 13:25 #1
Det kunne være at den er sat op til kun at kunne uddele 5 IP adresser. Kik i opsætningen, og se om adresse space er stort nok. Det hedder noget i retning af LAN IP setup. Der kan du sse hvilken Ip routeren har, og hvilken start og slut IP som DHCP serveren kan tildele. Hvis der kun er 5 mellem start og slut, kan den kun tildele 5 IP adresser.
Avatar billede T101 Novice
08. februar 2008 - 13:47 #2
Som sagt ovenfor er denne pt. sat til maksimum 50 adresser så det er ikke det der er problemet.
Avatar billede T101 Novice
27. april 2008 - 20:45 #3
Lukker.