Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
10. februar 2008 - 17:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dur directDraw og direct3D ikke på en bærbar?

Jeg får en fejlmelding når jeg starter nero showtime: "programmet kræver directdraw accelleration, som ikke findes på dit system. Aktiver den i "Directx diagnostic tool" (dxdiag.exe) under fanen vis.

PC'en er en Packard Bell Easynote 4909 http://support.packardbell.com/dk/item/?m=home&sn=105924000133 .

Jeg kan ikke aktivere hverken directDraw eller Direct3D.

Er det en fejl? hvis ja kan nogen så hjælpe.

Jeg har lige lige opdateret intel cipsetdriveren, så den er den nyeste, men det har ikke hjulpet.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
10. februar 2008 - 18:27 #1
I notefeltet under skærm i dxdiag.exe står følgende:
Der blev ikke fundet nogen problemer.
Klik på knappen "Test DirectDraw" ovenfor for at teste DirectDraw-funktionaliteten.
Direct3D-funktionalitet er ikke tilgængelig. Kontroller, at driveren er den endelige version fra hardwareproducenten.

Man kan ikke disable nogen af funktionerne og direct3D er ikke slået til, der det ud til.
Avatar billede makse Nybegynder
10. februar 2008 - 21:15 #2
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
10. februar 2008 - 21:44 #3
Jeg fandt via dit link fejlen i egenskaber for skærm -> Indstillinger -> Avanceret -> Fejlfinding, her stod accelerationshastigheder på halv kraft - efter jeg satte den på fuld kraft kører direct3D.

Jeg har lavet denne indstilling en gang før, men tilsyneladende er der et eller andet der har ændret det - måske opdatering af Nero.

Læg et svar, og tak for hjælpen.
Avatar billede makse Nybegynder
10. februar 2008 - 21:47 #4
Np. :)