Avatar billede dalle16 Nybegynder
13. februar 2008 - 13:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder igen!!

Hej Alle.

Som tidligere post i dag så er jeg begyndt at programmere i C# på skolen, dog kun 1 uges tid..

Men det materiale vi har er ikke lige top dollar.

Så jeg vil gerne have at en radiobutton kan ændre baggrunden.

Jeg har som sådan kodet før i delphi, og det er jo generalt det samme, men kommandoerne synes ikke lige at komme frem for mig ;)

Håber i kan hjælpe mig, og evt linke mig til en side med en masse info om kommandoer ;)
Avatar billede uggi16 Nybegynder
13. februar 2008 - 13:26 #1
www.theCodeProject.com er et godt sted at starte på C#...

Det er dog på engelsk, men det klare du nok :P
Avatar billede dalle16 Nybegynder
13. februar 2008 - 13:32 #2
Men kan du fortælle mig hvordan jeg via, en radiobutton ændrer en baggrund?
Og tak for linket, det er ikke noget problem med det engelske
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
13. februar 2008 - 13:46 #3
Snakker vi om en windows form baggrund?

Du skal have fat i din radio button's change event og du skal tilgå din form. This ville være et godt bud for dig...
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
13. februar 2008 - 14:00 #4
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.windows.forms.radiobutton.checkedchanged(VS.80).aspx

Det er det som du mangler til din radiobutton til at virke når nogen klikker på den...
Avatar billede powerpunk Nybegynder
13. februar 2008 - 14:44 #5
fuldstændig samme problemstilling som sidst...
http://www.eksperten.dk/spm/819282

this.BackColor = Color.[din farve] på formen.

Hvis du kunne få det med Form.Close til af fungere skulle det her være en smal sag...
Desuden er det fuldstændig analogt med den måde det fungerer på i Delphi. Kig i form designeren, dobbeltklik på din kontrol (din radiobutton), vupti! ny eventhandler, skriv kode... Syntaksen er ovenikøbet ikke særlig meget anderledes...

Ellers prøv at google "Form class". det er det første hit du får. virker for stort set alle .Net klasser. Så kan du se alle properties og metoder på klassen - og så er det rigmelig selvforklarende hvad der skal pilles ved.
Avatar billede dalle16 Nybegynder
14. februar 2008 - 08:28 #6
Powerpunk, ja jeg synes også at mange af tingene ligner hinanden men de kommandoer synes jeg bare er en del nemmere at kunne komme frem til i Delphi. ;)

Men takker for hjælpen igen, du gav mig en ny indgangsvinkel. Smid et svar, tak.
Avatar billede powerpunk Nybegynder
14. februar 2008 - 08:46 #7
Synes måske det mest retfærdige ville være at dele points med de to andre, hvis de også vil have en del af kagen - de kom jo sådan set også med et par gode links...
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
14. februar 2008 - 08:52 #8
Powerpunk> Jeg overlever nok, livet er mere end points på eksperten ;o) Bare drengen kommer videre, så er målet nået...
Avatar billede dalle16 Nybegynder
14. februar 2008 - 10:28 #9
Drengen!! ;) hehe... Jo jeg er kommet videre og ja de har også smidt et par gode links. De er selvfølgelig også velkomne til at smide et svar, så kan i dele. ;)

Det er helt op til jer selv... Men som party dog selv sagde, så er det bare godt at jeg er kommet videre og jeg takker for jeres alles indsats