Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
14. februar 2008 - 22:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mail grupper

Hej,

Er der en måde at lave mail grupper eller mail lister hvor man kan skrive en masse mail adresser ind og sende dem ud til alle uden at alle kan se de andres email adresser. Har outlook 2007.

på forhånd tak.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
14. februar 2008 - 22:16 #1
Det er ikke måden, hvorpå man laver mailgrupper, der er afgørende for, om modtagerne kan se hinandens mailadresser eller ej.

Tilføj mailadresserne/grupperne i Bcc-feltet i stedet for Til/To-feltet, når du laver en mail. Så kan modtagerne ikke se de andres email-adresser.
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
14. februar 2008 - 22:23 #2
modtagerne kan da stadig se det i mailen adresser der står til bcc.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
14. februar 2008 - 22:30 #3
Nej, det kan de ikke. Bcc står for Blind Carbon Copy, og det betyder, at modtageren får en "kopi" uden at andre kan se det.
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
14. februar 2008 - 22:36 #4
ahh der er et felst mere end cc.. sorry gik lidt stærkt.. ja det virker fint.. ka jeg få et svar så får du lidt point.. takker
Avatar billede word-hajen Nybegynder
14. februar 2008 - 23:10 #5
Ja, de har gemt det godt ;-) - og velbekomme.
Avatar billede leif Seniormester
15. februar 2008 - 08:37 #6
Det er naturligvis en mulighed med BCC, men en pænere udgave efter min mening er en flettet email evt. med folks navn i emailen, således sendes det som enkelt stående emails og derfor vil man heller ikke kunne se de andres email