Avatar billede haabert Nybegynder
19. februar 2008 - 22:25 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Problemer med AC_RunActiveContent.js

Hej Eksperter,

Jeg har lavet en hjemmeside og jeg har en en mindre flash-fil, jeg har sat ind i HTML-koden. Det virker fint på min computer, men når den uploades kommer der en meddelelse om at siden mangler AC_RunActiveContent.js

Standard svaret på det spørgsmål er så: Upload den fil!

Men! Det har jeg gjort. Den ER uploadet. Hvad kan der være galt? Jeg har kun uploadet html-fil, som er genereret af flash, swf-fil og AC_RunActiveContent.js-filen. Så der er ikke så meget at rafle om. Ja jeg fatter det ikke.

Men I har sikkert svaret!! ;-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. februar 2008 - 22:25 #1
Et link til siden?
Avatar billede haabert Nybegynder
19. februar 2008 - 22:27 #2
Ja, "når den uploades" er måske en forfejlet formulering. Det jeg mener er, at når man prøver at åbne siden i exploreren, kommer den nævnte fejlmeddelse.

/Mads
Avatar billede haabert Nybegynder
19. februar 2008 - 22:27 #3
Wee, hurtigt svar der!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. februar 2008 - 22:27 #4
Oh svaret kan måske være at filen ikke ligger i det rigtige katalog, eller at du bruger en webserver (unix-agtig), hvor filnavne skelner på store og små bogstaver.
Avatar billede haabert Nybegynder
19. februar 2008 - 22:27 #5
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. februar 2008 - 22:29 #6
one.com er i hvert noget unix-agtig har jeg hørt
Avatar billede haabert Nybegynder
19. februar 2008 - 22:29 #7
altså js-filen ligger på min computer i den samme mappe som HTML-filen og swf. filen. Og dem har jeg så bare uploadet til serveren.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. februar 2008 - 22:31 #8
Jah, den er der ikke under præcis det navn. Hvad står der i dit ftp-program, når du husker det med store og små bogstaver?
Avatar billede haabert Nybegynder
19. februar 2008 - 22:34 #9
ac_runactivecontent.js - ja det jo med småt kan jeg se... Hmm skal jeg bare rename den så det står med stort?? Kan se filen hedder AC_RunActiveContenct.js i min mappe på computeren...
Avatar billede haabert Nybegynder
19. februar 2008 - 22:35 #10
nope funker ikke, den laver automatisk teksten til småt, når jeg prøver at rette den
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. februar 2008 - 22:35 #11
Jah, det er nok nemmest at rename den på serveren, så den står med store bogstaver de rigtige steder.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. februar 2008 - 22:36 #12
Gør det bare på serveren! Det er en af de historiske fejltagelser Microsoft har lavet - ikke at skelne på store og små bogstaver i filnavne ;)
Avatar billede haabert Nybegynder
19. februar 2008 - 22:36 #13
måske hvis jeg ændrer det til småt på min computer... hmm. Har du andre forslag hvis det ikke virker???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. februar 2008 - 22:37 #14
Ja, du kan droppe Windows og bruge noget Unix/Linux-agtigt - så var du aldrig løbet ind i lige det problem.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
19. februar 2008 - 22:38 #15
haabert: Skift det til småt, og skriv også med småt i denne linje:
<script src="AC_RunActiveContent.js" language="javascript"></script>
Avatar billede haabert Nybegynder
19. februar 2008 - 22:44 #16
Tadahh!! Fedt mand, så virker det!! Åndssvagt at windows ikke kan finde ud af det. Ham Bill Gates har åbentbart ikke lært om de store of små bogstaver endnu...
Avatar billede haabert Nybegynder
19. februar 2008 - 22:44 #17
hvor giver jeg point, synes aldrig jeg kan finde ud af det, når jeg har fået hjælp herinde
Avatar billede haabert Nybegynder
19. februar 2008 - 22:46 #18
Nu trykkede jeg accepter... har du fået point amews_aj??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. februar 2008 - 22:46 #19
Jeg samler slet ikke på point, tak.

Hvilken vej endte det - alt med småt, eller rettede du til blandede store og små på serveren?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
19. februar 2008 - 22:48 #20
haabert: Pyt med point, jeg klarer mig nok med det jeg har ;)
Avatar billede haabert Nybegynder
19. februar 2008 - 23:00 #21
Ok, anyways - stort tak for hjælpen begge to. Jeg ændrede filnavnet i min mappe på computeren. Udploadede den og samtidig ændrede jeg så bogstaverne til småt i scriptet. Ja det var jo simpelt nok, men det er bare lidt usmart det er sådan...