Avatar billede logistikhaj Nybegynder
20. februar 2008 - 13:43 Der er 3 kommentarer

Scanningssystem løsning til logistik/lager

Jeg står over for en opgave hvor jeg skal skaffe et scanningssystem til en kunde, der har brug for at kunne Tracke deres paller (gods) fra når de har pakket pallerne til de bliver lastet på lastbilen.

Det jeg tænker er at det skal være et system hvor der bruges 2 håndscannere. en til ham der pakker pallerne og en til ham der udleverer pallerne. Det jeg så mangler er et software system der understøtter og lagre disse oplysninger og transaktioner, samt en labelmaskine i tilknytning.

Jeg vil meget gerne have nogle input til evt. hvem der er 100 meter mestre i det her eller forslag til anden måde at gøre det på.

Jeg ser frem til jeres ekspert hjælp.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. februar 2008 - 21:35 #1
Avatar billede logistikhaj Nybegynder
21. februar 2008 - 13:59 #2
Ja og nej... Det her er et Lagerstyringssystem og det er slet ikke så omfattende et system jeg skal bruge. Alt det her findes stadig, der er bare ikke et mudul der kan håndtere denne funktion. Derfor skal det være et uafhængigt system, der ikke behøver at være så avanceret.

For at gøre det helt simpelt skal det basalt indeholde et program der registrere antallet af Paller på en ordre - så når man opretter en "sag" skal der komme et label ud pr. paller og når man er færdig med ordren lukker man sagen. Herefter er den i systemet og så når den bliver lastet på bilen, scanner man det som afgået i systemet.

Hvis der er nogle guldkorn derude omkring det, vil jeg blive meget glad.
Avatar billede havalNai Praktikant
26. juni 2023 - 11:55 #3
Først og fremmest vil jeg sige, at det lyder som en interessant og nyttig løsning for din kunde. At kunne spore paller fra pakning til lastning er vigtigt for at sikre effektivitet og nøjagtighed i logistikprocessen.

Når det kommer til håndscannere, er det en god idé at have en til pakkeren og en til udleveringspersonalet. Det giver mulighed for præcis registrering af hver transaktion. Men som du nævner, er et software system og en labelmaskine også nødvendige for at understøtte og gemme disse oplysninger. Det vil være godt at finde et software system, der er let at bruge, pålideligt og har de nødvendige funktioner til at håndtere dataene effektivt.

Jeg vil anbefale dig at checke dette link https://andersenlab.com/industries/logistics for at finde nogle af de førende virksomheder inden for scanningssystemer til logistik/lager. De kan have de rette løsninger og ekspertise til at imødekomme dine krav.