Avatar billede zeiko Nybegynder
27. februar 2008 - 22:07 Der er 12 kommentarer

Problem i firefox

Hejsa jeg har et problem med en side jeg er igang med. Har ikke den store erfaring med css og div. Et eller andet gør at siden slet ikke ser rigtigt ud i firefox.

siden: www.exc.dk/multimedie

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede w13 Novice
27. februar 2008 - 22:32 #1
Prøv lige at sætte en clear:both; på #bund i css'en.
Avatar billede zeiko Nybegynder
27. februar 2008 - 22:35 #2
ok prøver lige
Avatar billede zeiko Nybegynder
27. februar 2008 - 22:36 #3
hvad satan. det hjalp da en del. så er det bare problemet med teksten i menuen og bunden der er lidt dum. sikkert den måde jeg har gjort det på der er lidt dum
Avatar billede simonverndal Nybegynder
27. februar 2008 - 22:37 #4
Prøv at sætte en margin/padding til 0 på dine tekster i din CSS, hvis ikke det er gjort på forhånd. Der fejler den ofte i FF.
Avatar billede w13 Novice
27. februar 2008 - 22:39 #5
Det burde være et margin-/padding-problem. Nok mest padding. Så sæt padding:0; på de elementer, som teksten ligger i.
Avatar billede zeiko Nybegynder
27. februar 2008 - 22:40 #6
Yes, har fjernet padding. men hvad ville du gøre for at få teksten i midten på de 2 divs altså vertikalt. har prøvet vertical-align
Avatar billede simonverndal Nybegynder
27. februar 2008 - 22:42 #7
text-align: center;

Hvis du vil centrere teksten :-)
Avatar billede zeiko Nybegynder
27. februar 2008 - 22:45 #8
det er vertikalt jeg mener, og har brugt text-align: center; til bunden
Avatar billede w13 Novice
27. februar 2008 - 22:51 #9
Det er for mange et stort problem med CSS, hvorimod det jo er let nok at gøre i en <table>.

Prøv evt. med:
top:50%;

Og ellers må du nok manuelt definere, hvor mange pixels, det skal rykkes ned..
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2008 - 22:51 #10
<ole>

Du kan ikke vertikalt centrere indhold i et div. Du må styre det med f.eks. padding, margin eller top

/mvh
</bole>
Avatar billede zeiko Nybegynder
27. februar 2008 - 22:53 #11
ja det mente jeg nu også men den ser meget forskelligt ud i de 2 browsere, altså hvor meget den padding fylder. tror det ender med jeg bare bruger billeder. Nu forstår jeg bare ikke hvorfor den har lavet det mellemrum mellem menu og banner i firefox
Avatar billede w13 Novice
22. april 2008 - 11:35 #12
Kommet videre?