Avatar billede fbb Nybegynder
28. februar 2008 - 15:23 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Trådløstnet med ComX som udbyder

Hej
Jeg har idag købt mig en trådløs router til mit ComX net.

Men jeg kan ikke få det til at virke, synes jeg har prøvet alt, fuldt deres guide osv.

Jeg har taget opsætningvejledning fra ComX, som siger man skal gå ind og tiføje routers MAC, det er så gjort.

Og så skulle man vel bare følge opsætning's cden fra NetGear. Men den melder fejl et stykke inde når den skal connect til nettet med den nye opsætning.

Har fuldt den til punkt og prikke og det virker bare ikke. (heller ike kun LAN).

Routeren er en NetGear WGR614..

HJÆLP!!
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 15:28 #1
Routeren har en LAN mac og en WAN mac, og det er vel den rigtige du har opgivet ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 15:36 #2
Hvis du logger dig på routerens opsætning, og går ind under "router status" (tror jeg det hedder), der kan du se mac på WAN siden, for det er den ComX skal bruge.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 15:37 #3
Jeg tror faktisk ikke der står WAN, men Internet Port.
Avatar billede fbb Nybegynder
28. februar 2008 - 15:38 #4
ahh, prøver lige brb.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 15:40 #5
Ser at det er en trådløs router, og under opsætnigen af denne skal du anvende kablet forbindelse.
Avatar billede fbb Nybegynder
28. februar 2008 - 15:54 #6
Du er gud jeg skulle bare ændre fra a til b i min MAC, så virkede det.

Jeg takker mange gange jeg er på trådløst nu med kode og det hele
Avatar billede fbb Nybegynder
28. februar 2008 - 15:55 #7
Så meget gerne et svar ;D
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 16:02 #8
Ja det er som regel blot det sidste ciffer/bogstav der er til forskel.
Avatar billede fbb Nybegynder
28. februar 2008 - 16:13 #9
Skidt, nå står jeg så i et andet problem, jeg har sådan en USB Wlan ting.
Men jeg har smidt driver dvd'en væk
og kan ikke finde driver nogle steder.
Philips
Model: SNU5600/00
Har kigget og kigget på google, uden held.
Avatar billede fbb Nybegynder
28. februar 2008 - 16:13 #10
og tak
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 16:18 #11
øjeblik
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 16:36 #13
Jeg tror det er den :-)
Avatar billede fbb Nybegynder
28. februar 2008 - 16:41 #14
Mange tak
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 16:42 #15
Du skal nok hende den på 200MB
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 16:46 #16
Den øverste viser dig et link, hvor du kan downloade driveren.

Den miderste er installations cd'en.
Avatar billede fbb Nybegynder
28. februar 2008 - 16:52 #17
Ehm, vis jeg inst. så indstallere den også et program man skal bruge, ønskes bare at bruge Windåses egen

Fjerner jeg program fjerner den også driver.. ARGH
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 16:54 #18
Så prøv at hente den store (den i midten), det er installations cd'en. Der må være en driver på den du kan anvende.
Avatar billede fbb Nybegynder
28. februar 2008 - 17:04 #19
er igang men tak
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 17:06 #20
Det var den eneste jeg kunne finde, så helt og lykke med det.
Selv tak :-)
Avatar billede fbb Nybegynder
28. februar 2008 - 17:11 #21
mange tak