Avatar billede poes Novice
28. februar 2008 - 19:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fra DVD til YouTube

Hej,

Jeg har sammen med en gruppe medstuderende produceret en fantastisk lille film på ca 25 min. Den har jeg nu liggende på en DVD sammen med tre andre projekter. Vi vil nu gerne hive vores film ud fra DVD'en i den bedst mulige kvalitet, så vi kan ligge den ud til folket på nettet. Det vi ønsker er, at have en version i top kvalitet, som vi kan linke til på f.eks. download.com, så folk kan hente hele filmen i topkvalitet hvis de har lyst til at få den fulde oplevelse. Derudover vil vi gerne have en version i mindre god, men stadig seværdig kvalitet, evt delt op i afsnit så de fylder mindre. Denne/disse versioner vil vi så gerne uploade på YouTube. Er der nogen der kan hjælpe med en guide til disse oprationer?
Avatar billede poes Novice
21. marts 2008 - 13:52 #1
Da jeg endnu ikke har modtaget nogle forslag, har jeg hævet pointtallet en smule. Håber der er nogen derude der kan hjælpe.
21. marts 2008 - 20:05 #2
Avatar billede poes Novice
21. marts 2008 - 20:30 #3
Jeg har prøvet at kigge her, men mit problem består i, at jeg ikke ved om det er mest hensigtsmæssigt at "rippe" til DivX format, .avi, eller andet. Jeg har ganske enkelt ikke nok forståelse for de forskellige formater til at vide hvad der løser min opgave bedst muligt. Det er derfor jeg har posted den specifikke opgave jeg skal løse, for at få et svar, gerne i form af links til specifikke guides, som fortæller mig hvordan jeg løser henholdvis et kvalitetsrigt rip til upload på delingsportal, samt hvordan jeg laver en komprimeret udgave delt op i afsnit, til brug på YouTube. Beklager min inkompetence til selv at finde løsningen via det link du bidrager med, men jeg har desværre ikke overblikket og indblikket i de basale formater til at kunne gøre det. Det er også derfor jeg stiller spørgsmålet her på siden. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med en lidt mere specifik referance eller guide. Eventuelt blot en præcisering af hvilke guides jeg skal gøre brug af til de enkelte opgaver på Piratgruppens guideliste.
Avatar billede poes Novice
26. maj 2009 - 08:27 #4
Jeg lukker tråden.