Avatar billede 24u Juniormester
02. marts 2008 - 20:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Reset af password på Linksys WAG54GP2

Ja som sagt kan jeg ikke lige få resat password på den.. eller jo det kan jeg godt, men der er jo også en sikkerhed på telefon siden!.

Altså, logger man ind i routeren, via web interfacet, derefter trykker man på phones, derefter beder den om et password igen.. jeg har prøvet den som skal bruges ved normalt login (admin/admin) men det nægter den blankt!

Så har jeg resat den som beskrevet i manualen, og lige ledes hjælper det.

Har hentet den sidste nye opdatering til den, og det hjælper heller ikke.

Og nu er konen træt af at hun ikke kan snakke i telefon = der er HELT stille, ahh dejligt ;o)

Nogen forslag?

Hilsen
24U
Avatar billede geoman27 Novice
02. marts 2008 - 21:21 #1
Som jeg forstår det så kan du godt logge ind på din router, men ikke lave en indstilling derinde?

Vil du gerne slette alt hvad du har på routeren af indstillinger osv?

Hvis du skal reset'te den så skal du holde reset-knappen inde i 30 sek. efter du har holdt knappen inde i 10 sek, tænder du for routeren og holder knappen inde de resterende 20 sek.

Normalt mener jeg at der på linksys' routere er en standard-kode der hedder ENTEN admin i brugernavn ELLER admin i password.

Jeg kan tage fejl.
Avatar billede 24u Juniormester
02. marts 2008 - 21:48 #2
Ja jeg kan godt logge ind og rode som jeg vil.. men da dette stykke hardware er et modem/router/switch/voip adapter så er der altså beskyttelse på voip delen.

Jeg har læst om den form for reset du snakker om, og alle der har prøvet er nød til at sende deres hardware til linksys, for de kan simpelthen ikke få den tilbage som normalt.. (den kommer i maintenance mode)

-24U-
Avatar billede geoman27 Novice
03. marts 2008 - 07:30 #3
Avatar billede 24u Juniormester
03. marts 2008 - 11:25 #4
Ja der har jeg været et par gange.. måske skulle jeg prøve at downgradere min router.. det kan være det sletter pw på voip delen.

Ellers tak.

-24U-