Avatar billede lem Nybegynder
03. marts 2008 - 15:30 Der er 3 kommentarer

Hvor er min Startdisk?

Hej. Jeg har en QuickSiler, som nu ved opstart, kommer frem med en mappe med skiftesvis Mac symbol og et ?. Jeg har sat installationskiven i og holdt C nede for at vælge startdisk, men der er ikke andre at vælge imellem end OSX skiven og Network Startup! Hvad gør jeg?

På forhånd tak.

Lars
Avatar billede egonspock Seniormester
03. marts 2008 - 23:55 #1
Mon ikke det blot er batteriet på dit motherboard, der er gået? Jeg vil gætte på at dit ur også har haft problemer, men det er ikke sikkert at du har bemærket det, hvis du har haft automatisk opdatering via netværks-tid.
Avatar billede lem Nybegynder
04. marts 2008 - 09:40 #2
Der var problemer med uret og dato! Ved 3. opstart startede den op, så det er måske "on and off" i perioder? Er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg køber og isætter et nyt batteri? Har du et link til hvor jeg kan købe det henne?
Avatar billede egonspock Seniormester
04. marts 2008 - 18:07 #3
Jeg vil gætte på at det er sådan et her:
http://www.batteribyen.dk/cr_sl750___½aa___xeno___lithium_specialbatteri___3_6v-p-661.html
Men jeg ville nok lige checke efter, inden jeg bestilte det :-)
Batteriet holder en lille smule strøm, hvis man ikke slukker for stikkontakten. Strømmen bruges til at skabe forbindelserne på bundkortet i opstarten og derfor skal der ikke meget til, men hvis ikke der er noget, kommer du ingen vegne.