Avatar billede christoffero Nybegynder
03. marts 2008 - 19:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Computer i gummiophæng til maritimt brug

Jeg søger noget links/info om nogle computere hvor alt inden i er hængt op i gummiophæng.
Computeren skal bruges i båd så derfor det med gummiophæng.
Det skal gerne være en færdiglavet computer.
Avatar billede kabbak Professor
03. marts 2008 - 21:48 #1
Avatar billede gree Nybegynder
04. marts 2008 - 22:38 #2
www.isic.dk de bliver lavet i Århus og bliver brugt af flåden
Avatar billede mdietz Nybegynder
05. marts 2008 - 00:23 #3
Hvorfor lige gummiophæng?
-jeg forstår godt at sagerne kan ryste fra hinanden, men det er jo faktisk Harddisken der kan tage skade af rystelser.
Den kan du jo udskifte til en SSD (solid stade disk), da denne ikke har nogle bevægelige dele... Den koster lidt ekstra, men det gør de løsninger de andrer linker også :)
Avatar billede gree Nybegynder
05. marts 2008 - 01:40 #4
Nu skal der tænkes på andet end gummiophæng.

De PC'er som ISIC laver, er også coated, det vil sige at printpladen er forseglet.
De er lavet til vind og vejer, og alle "løse" dele er samlet forsvarligt.
Det vil sige at store elektrolytter og spoler, er "limet" fast.

Mange af de store kendte får lavet deres computere og touchskærme der.
Furuno, Sperry og MAN B&W er nogle af dem.
Avatar billede christoffero Nybegynder
20. marts 2008 - 12:29 #5
prøver lige at kigge på det.
Avatar billede osborne Nybegynder
20. marts 2008 - 13:10 #6
spændende .. hvad koster sådan en fætter?
20. marts 2008 - 14:52 #7
... Øhhh - fortsætter du her -> http://www.eksperten.dk/spm/824458 ?
Avatar billede christoffero Nybegynder
20. marts 2008 - 18:18 #8
Nah du, nærlæs lige spørgsmålene.
Avatar billede christoffero Nybegynder
21. marts 2008 - 15:54 #9
lukker tråden her følg venligst med i http://www.eksperten.dk/spm/824458 og lig samme svar der.