Avatar billede cmk30 Nybegynder
04. marts 2008 - 20:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Transparant baggrunds farve!

Hejsa,

nu ikke slagt mig helt, men er det på nogen måde muligt uden af bruge Flash. Man kan jo så meget i CSS :)

Har en baggrundsfarve over et billede i en tabel. Muligt at gøre farven deri transparant!
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2008 - 21:03 #1
Er det bare en farve som baggrund kan det laves som et image der lægges i CSS-files, hvor denne så er fast og tekste m.m. scroller over baggrunden.
Avatar billede cmk30 Nybegynder
04. marts 2008 - 21:52 #2
Der lægger et billede bag min tabel og den farve der lægger deri skulle gerne være gennemsigtig. 50% så man kan se billedet igennem!
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2008 - 22:23 #3
Hvorfor skal den være gennemsigtig ? Som jeg har beskrevet det ligger farven/billedet [img] som baggrund beregnet til hele websidens baggrund
Skal det laves i en tabel som kun er en del af webside skal det laves som styles

Jeg er ikke helt klar over hvad/hvordan du havde tænkt dig
Avatar billede roenving Novice
05. marts 2008 - 17:33 #4
Du kan kun gøre hele elementet transperant, så hvis du ønsker det, skal du bruge 3 elementer ...

Bagest baggrundsbilledet, foran det et element, der har baggrundsfarve og er delvis transperant og forrest det element, du i øvrigt sætter data i !-)
Avatar billede cmk30 Nybegynder
07. marts 2008 - 21:39 #5
Hejsa! Opgav det, var svært at forklarer, så lavede det i flash.
- skulle jo lære det på et tidspunkt :)

Men tak for løsningerne.