Avatar billede snowflake7 Nybegynder
06. marts 2008 - 12:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

skrive til en folder A og bagefter hente filen over i folder B

hej er temmelig ny når det gælder vb.net

Er der nogen der ved hvordan man kan skrive til en fil i en folder a og når man så er færdig med at skrive til filen hente den over i folder B?
Avatar billede megabit Nybegynder
26. marts 2008 - 02:13 #1
Imports System.IO
Public Class copy

    Private Sub skrivkopier_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles skrivkopier.Click
        'Tjek om folder_a findes
        If Directory.Exists("c:\folder_a") Then
            MsgBox("folder_a er ok", MsgBoxStyle.OkOnly)
        Else
            MsgBox("folder_a vil blive oprettet nu", MsgBoxStyle.OkOnly)

            'hvis folder_a ikke findes så opret den
            Try

                Directory.CreateDirectory("c:\folder_a")

            Catch

            End Try

            MsgBox("folder_a er nu oprettet", MsgBoxStyle.OkOnly)

        End If
        'Tjek om folder_B findes
        If Directory.Exists("c:\folder_b") Then
            MsgBox("folder_b er ok", MsgBoxStyle.OkOnly)
        Else
            MsgBox("folder_b vil blive oprettet nu", MsgBoxStyle.OkOnly)

            'hvis folder_a ikke findes så opret den
            Try

                Directory.CreateDirectory("c:\folder_b")

            Catch

            End Try

            MsgBox("folder_b er nu oprettet", MsgBoxStyle.OkOnly)

        End If
        'Tjek om text filen findes i folder_a
        If File.Exists("c:\folder_a\din_tekst_fil.txt") Then

            MsgBox("din_tekst_fil.txt er ok", MsgBoxStyle.OkOnly)

            'Hvis din_tekst_fil.txt findes så skriv til den
            Dim sw As IO.StreamWriter

            sw = New IO.StreamWriter("c:\folder_a\din_tekst_fil.txt")

            sw.Write(TextBox1.Text)

            sw.Close()
            'Flyt din_tekst_fil.txt fra folder_a til folder_b
            Dim fFile1 As New FileInfo("C:\folder_a\din_tekst_fil.txt")
            fFile1.MoveTo("C:\folder_b\din_tekst_fil.txt")
            'Hvis du vil kopier filen så brug --> fFile1.CopyTo("C:\folder_b\din_tekst_fil.txt")
            'Hvis du vil slette den så brug
            'Dim fFile1 As New FileInfo("C:\folder_a\din_tekst_fil.txt")
            'fFile.delete()
        Else
            'Hvis din_tekst_fil.txt ikke findes så opret den
            Dim TW As System.IO.TextWriter
            'Create a Text file and load it into the TextWriter
            TW = System.IO.File.CreateText("c:\folder_a\din_tekst_fil.txt")
            MsgBox("din_tekst_fil.txt er nu oprettet")
            'Hvis din_tekst_fil.txt findes så skriv til den
            Dim sw As IO.StreamWriter

            sw = New IO.StreamWriter("c:\folder_a\din_tekst_fil.txt")

            sw.Write(TextBox1.Text)

            sw.Close()
            'Flyt din_tekst_fil.txt fra folder_a til folder_b
            Dim fFile1 As New FileInfo("C:\folder_a\din_tekst_fil.txt")
            fFile1.MoveTo("C:\folder_b\din_tekst_fil.txt")
            'Hvis du vil kopier filen så brug --> fFile1.CopyTo("C:\folder_b\din_tekst_fil.txt")
            'Hvis du vil slette den så brug
            'Dim fFile1 As New FileInfo("C:\folder_a\din_tekst_fil.txt")
            'fFile.delete()
        End If
    End Sub
End Class
Avatar billede megabit Nybegynder
26. marts 2008 - 02:47 #2
tjek denne side ud også
VB.NET
File Manipulations
http://www.mathpath.net/prog_ex/FileMani.htm
Avatar billede snowflake7 Nybegynder
26. marts 2008 - 10:24 #3
cool megabit tak