Avatar billede urup Nybegynder
06. marts 2008 - 22:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Solid works eller Inventer

Vi er 2 der er meget uenig om hvilket program der er flest bruger på Solid works eller Inventer ???

Hvor kan man se det ?
Avatar billede sorensfar Nybegynder
07. marts 2008 - 10:57 #1
Her er links til to artikler, som refererer til tal der viser, at Inventor er det mest solgte worldwide. I begge artikler, er der dog SolidWorks tilhængere, som ikke mener at tallene er korrekte - men ingen af dem benægter, at Inventor ER det mest solgte.

http://worldcadaccess.typepad.com/blog/2005/11/now_its_dwgseri.html
http://www.cadcamcae.lv/hot/Jeff_Ray_n27_p7_ENG.pdf

Personligt er jeg enig med SolidWork bossen i den ene artikel, som siger, at det vigtigste ikke bør være, hvilket der er det mest solgte, men derimod hvilket der er det bedste. - Og netop dette spørgsmål findes der utroligt mange meninger om på Internettet (google search: Inventor vs SolidWorks - 12600 hits).
Jeg bruger selv (og underviser i) Inventor og er ret sikker på (ud fra samtaler med SW-brugere), at programmerne er stort set lige gode, med ganske få og små variationer på enkelte områder. Som beslutningstager i en virksomhed ville jeg derfor også se på, hvilket program jeg ville have nemmest ved at få medarbejdere til. Her ville jeg umiddelbart vælge Inventor, da det er det program, som anvendes MEST i undervisningen på tekniske skoler i DK. Men selv det argument bliver mere og mere udvandet. På den skole, hvor jeg underviser i Inventor, sender vi elever ud i praktik til virksomheder, der anvender SW (eller Catia, som også er et SW program). Når de efter et år vender tilbage til skolen i et halvt år med afsluttende eksamen, anvender de så igen Inventor. Programmerne ligner efterhånden så meget hinanden, at de kun bruger en dag eller to til at skifte. (Anderledes med ProE, som tager noget længere tid, at omstille sig til).
Håber du kan bruge det til noget (udover måske at afgøre et væddemål) c",)
Avatar billede urup Nybegynder
07. marts 2008 - 22:36 #2
Lige hvad jeg havde brug for.....tak for den lange forklaring
Avatar billede ju9or Nybegynder
28. marts 2008 - 08:02 #3
Jeg er enig med sorensfar i at det er meget nemt at omstille sig. Udover ACAD er det Inventor jeg bruger til dagligt og det var også de to programmer vi lærte på skolen dengang.
Men jeg var ansat i en virksomhed hvor de anvendte SW, og det tog mig ca en uge at vænne mig til SW. De kan stort set det samme, det er bare knapperne der ser lidt anderledes ud...

/J