Avatar billede 0ffline Nybegynder
08. marts 2008 - 14:47 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke huske adgangskoden til netværket

Skal have endnu en pc koblet på mit trådløse netværk -
men har vist været for grundig med oprydning / udsmidning.
Har i hvert til fælle ikke papiret, hvor jeg havde skrevet adgangskoden på.

Findes der en mulighed for at kopier oplysningerne fra en af de andre pc'er?
Vil helst ikke til at pille ved routeren, da det tog en krig at få tingene til at virke i sin tid.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. marts 2008 - 14:54 #1
Nej, men der er ikke så besværligt at tage den ud af routeren.

Dyu logger dig på routerens setup, og går ind under trådløs opsætning. Der vil din kode til netværket stå, og givetvis med ********. Du ændre blot koden til noget du kan huske. Husk at gemme ændringen.

Nu skal du indsætte denne nye kode i alle de maskiner der har adgang til det trådløse, og du er kørende.
Avatar billede 0ffline Nybegynder
08. marts 2008 - 15:07 #2
Øv for den da.
Et dumt spørgsmål - hvordan logger jeg på routerens setup ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. marts 2008 - 15:13 #3
Prøv med 192.168.1.1 eller 192.168.0.1 og se om ikke en af disse virker.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. marts 2008 - 15:15 #4
Hvis du har en maskine koblet til routeren med kabel, så kan du også se den ved at højre klikke på netværksikonet nederst til højre, og vælge status. Ved at klikke på detaljer, kan du se standart gateway.
Avatar billede 0ffline Nybegynder
08. marts 2008 - 15:19 #5
Har koblet mig direkte på med kabel - standart gateway er  192.168.1.1
Men her spørger den efter brugernavn og password
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. marts 2008 - 15:20 #6
Prøv admin og admin
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. marts 2008 - 15:21 #7
Admin under brugernavn, og password under password
Avatar billede 0ffline Nybegynder
08. marts 2008 - 15:22 #8
nope - desværre. Vil det hjælpe hvis jeg resetter routeren ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. marts 2008 - 15:24 #9
Hvis du resetter den, skal du sætte den op igen, og du kender statig ikke bruger og password.

Hvilken router er det ?
Avatar billede 0ffline Nybegynder
08. marts 2008 - 15:25 #10
netgear wgr614
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. marts 2008 - 15:30 #11
When prompted, enter admin for the router user name and password for the router password, both in lowercase letters.

Hvis det ikke er dette, så har du ændret det, og den eneste løsning er en reset af routeren, når du ikke kan huske navn og password
Avatar billede 0ffline Nybegynder
08. marts 2008 - 15:34 #12
Oki, tak for hjælpen.
Jeg resetter, og forsøger at sætte det hele op på ny.
Ligger du lige et svar ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. marts 2008 - 15:37 #13
ftp://downloads.netgear.com/files/WGR614v9_SM_26Oct07.pdf

Det er guiden til WGR614 Ver. 9, som er den sidste, men det er nogenlunde det samme uanser ver. nr.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. marts 2008 - 15:38 #14
Når du sætter den op, så undlad macfiltrering og sikkerhed/kryptering, indtil du har sikret, at du kan komme på nettet uden dette.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. marts 2008 - 15:39 #15
Og lad nu være med at vælge default kanal nummer 11. Det vil give dig forstyrelser. Du skal vælge en kanal som ligger mindst 2 og helst 5 kanaler væk fra andre net i din nærhed.
Avatar billede 0ffline Nybegynder
08. marts 2008 - 15:39 #16
Tusinde tak, må heller hente den før jeg laver en reset. Kan være det længe før jeg kommer online igen ^^,
God weekend herfra
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. marts 2008 - 16:10 #17
Får du problemer eller bliver stuck, så siger du blot til.