Avatar billede anneji Nybegynder
11. marts 2008 - 17:59 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Kryptering af trådløst netværk

Er der nogen der kan hjælpe mig med at logge på et trådløst netværk med kryptering?

Jeg kan ikke komme på netværket med min win2000 computer, fordi jeg  ikke kan skrive de 4 krypteringskoder i opsætningen af det trådløse kort, fordi kodeordene (4 ord a 5 bogstaver)indeholder andet end A-F og 0-9.

Jeg går ud fra at det er det der er galt, for det trådløse kort viser at signalstyrken er udemærket, og fordi jeg kan komme på andre ikke-krypterede netværk i området?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 18:12 #1
Hvis din router står i ved dig, så kan du resette det, men så skal du ind i opsætningen af den og definere det trådløse net igen, samt aktivere kryptering.
Avatar billede anneji Nybegynder
11. marts 2008 - 18:15 #2
Jeg kan ikke så godt lave koden om, for der er flere brugere. Kan man ikke bare *oversætte* de 5 ord til det der hex-sprog?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 18:16 #3
Har du de 5 ord ?
Avatar billede anneji Nybegynder
11. marts 2008 - 18:17 #4
Ja det har jeg. De indeholder iøvrigt også f.eks. et ø
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 18:19 #5
Så kan du jo bare sætte dem ind i opsætningen af dit netkort.
Avatar billede anneji Nybegynder
11. marts 2008 - 18:20 #6
Nej, for jeg kan ikke skrive andet end A-F og tallene. Jeg har også prøvet at copy/paste fra notebook
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 18:22 #7
Det er fordi den vil have Hex tal. Oftest kan du sætte den til at acceptere almindelig tal/bogstaver
Avatar billede anneji Nybegynder
11. marts 2008 - 18:25 #8
Det kan man ikke. Man kan bare vælge mellem WEP eller ingen kryptering...
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 18:27 #9
Der er ikke de små radiobuttons, hvor du kan vælge koden som Hex eller decimal ?
Avatar billede anneji Nybegynder
11. marts 2008 - 18:29 #10
Nej, desværre. Det er et RealTek RTL8180 kort, hvis det siger dig noget..
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 18:35 #11
Du kan måske gå ind i routeren opsætning via kabel, og af den vej komme ind ttil kodeordene i Hex format.
Er du opsat på det ?
Avatar billede anneji Nybegynder
11. marts 2008 - 18:38 #12
Ja, det kan jeg godt?
Avatar billede anneji Nybegynder
11. marts 2008 - 18:42 #13
Det står at koden er i ascii, 5 characters. Man kan også vælge hex. Men mit netkort understøtter jo kun hex, så hvad gør jeg så?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 18:43 #14
Hvis du i opsætningen til routeren markerer ascii, skulle den konvertere Hex koden til Ascii. Blot du husker på at du IKKE skal gemme noget i opsætningen.
Avatar billede anneji Nybegynder
11. marts 2008 - 18:49 #15
Det prøvede jeg, altså fra ascii til hex, og copy/pastede ind i netkortet. Men det virkede ikke. Jeg kunne ikke se koden, det var bare 10 *, kan man så kopiere den egentlig?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 18:59 #16
Ja *'er dur ikke.
Avatar billede anneji Nybegynder
11. marts 2008 - 19:02 #17
Men hvordan får jeg dem så at se? Findes der ikke et program eller sådan noget der kan oversætte fra ascii til hex?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 19:14 #18
Avatar billede anneji Nybegynder
11. marts 2008 - 19:22 #19
Jeg ved ikke om der er noget i vejen med programmet på http://www.jinkerson.com/convert2/, for den siger: 'The requested method POST is not allowed for the URL /convert2/ascii.cgi.' ligemeget hvad jeg taster.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 19:22 #20
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 19:28 #21
Her er character set, så kan du selv finde dem frem

http://www.zegelin.com/computers_files/ref/ACSII.htm
Avatar billede anneji Nybegynder
11. marts 2008 - 19:41 #22
Jubii, det virkede, med oversættelserne fra http://www.mikezilla.com/exp0012.html!! Jeg skulle lige finde ud af at %-tegnene ikke skulle med. Nu virker min forbindelse!
Tusind tak dragonknight!

Send lige et svar, så du kan få dine point, ikke?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 19:42 #23
Super :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 19:45 #24
Takker.
Avatar billede anneji Nybegynder
11. marts 2008 - 19:48 #25
I er bare gode på 'eksperten'! Det er superfedt at i gider hjælpe. Tusind tak igen!