Avatar billede hactar Novice
17. marts 2008 - 19:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

At definere en medlemsfunktion med en parameter afsnit 3.5

Hej folkens... Jeg prøver for tiden at lære at programmere i c++, men jeg er løbet med hovedet mod en mur da den bog jeg har anskaffet mig har et eksempel som faktisk ikke kan compiles, da der tilsyneladende er nogle fejl i koden.

følgende står i bogen:

//Fig. 3.3
//Define class GradeBook with a member function that takes a parameter;
//Create a GradeBook object and call its displayMessage function.

#include <iostream>
using std::cout;
using std::cin;
using std::endl;

#include <string> //program uses C++ standard string class
using std::string;
using std::getline;

//GradeBook class definition
class GradeBook
{
Public:
    //function that displays a welcome message to the GradeBook user
    void displayMessage( string courseName )
    {
        cout << "Welcome to the grade Book for\n" << courseName << "!"
            <<endl;
    }//end function displayMessage
};//end class GradeBook

//function main begins program execution
int main()
{
    string nameOfCourse; //string of characters to store the course name
    GradeBook myGradeBook; //Create a GradeBook object name myGradeBook

    //prompt for and input course name
    cout << "Please enter the course name:" <<endl;
    getline(cin, nameOfCourse); //read a course name with blanks
    cout << endl; //Output a blank line

    //call myGradeBook's displayMessage function
    //and pass nameOfCourse as an argument
    myGradeBook.displayMessage( nameOfCourse );
    return 0; //indicate successful termination
}//end main

det går galt umiddelbart omkr. linie 18, hvor der står:
void displayMessage( string courseName );

Hvis det kan være til nogen hjælp står det i bogen:
C++ How to program, 5th edition.
Håber at nogen kan forklare mig hvad fejlen i koden er og hvordan og hvorfor der skal stå noget andet i stedet.
Avatar billede nielle Nybegynder
17. marts 2008 - 19:28 #1
Prøv at skrive "public" med småt.
Avatar billede hactar Novice
17. marts 2008 - 19:40 #2
Tusind tak for hjælpen mester... skriv det venligst som et svar så jeg kan give dig dine point... den fejl gør jeg bestemt ikke igen :D
Avatar billede nielle Nybegynder
17. marts 2008 - 20:24 #3
Springer over på den her :^)
Avatar billede hactar Novice
18. marts 2008 - 18:18 #4
public med småt