Avatar billede christoffero Nybegynder
20. marts 2008 - 12:28 Der er 6 kommentarer

Computer til en båd?

Hej

Jeg søger en computer der skal være på en båd, dvs. den skal være lille og kompakt, gummiophæng er nok nødvendigt så hardware'en ikke bliver smadret i hård sø.
Endvidere skal den kunne køre på 12V ... og det skal skærmene også gerne kunne, hvis det kan lade sig gøre skal der gerne hele 3 skærme på faktisk.
Computeren skal bruges som "mediecenter" altså bare kunne afspille film og tv. Så det skal ikke være verdens mindste computer.

Jeg har på det følgende link fundet noget der kunne være spændende, men kan ikke rigtig finde ud af om man kan køre med flere skærme på disse computere:
http://www.mini-itx.com/store/?c=3#p1153

Håber nogle kan hjælpe mig på vej!
God påske.
Avatar billede thov Forsker
20. marts 2008 - 13:48 #1
Avatar billede haverslev Novice
20. marts 2008 - 14:04 #2
En pc der kan tåle stød osv:
http://www.version2.dk/artikel/6538
20. marts 2008 - 14:52 #3
... Øhhh - kom du herfra -> http://www.eksperten.dk/spm/822162
Avatar billede gree Nybegynder
20. marts 2008 - 15:54 #4
Nu skriver du at der skal 3 skærme på. Det er nok helller ikke det sværreste.
Men skal de 3 skærme vise noget forskelligt ? Så bliver det lidt sværre.

Kan man ikke få externe grafikkort, på USB eller Firewire ?
Avatar billede thov Forsker
20. marts 2008 - 16:15 #5
3 ekstra skærme klarer den Matrox Triplehead2go jeg linker til.
Sandsynligvis kan den vise en film på hver skærm (playeren køres i 3 ex.) - det bliver bare uden lyd på de to af dem, for computeren har kun et lydkort :-(
Avatar billede gree Nybegynder
21. marts 2008 - 00:03 #6
Jeg fatter ikke hvad han vil, da det er i to tråde.

Jeg er selv blevet beskyldt for at oprette et spørgsmål, uden at gøre brug af svaret :-) (nogle er bare langt ude)

Men hvis vi kunne få et spørgsmål som vi kunne forholde os til.

Jeg forstår at han vil bruge den i en båd.

Hvis den skal bruges på 3 skærme, så behøves det jo ikke at være lyd på alle.
Ekkolod og navigation er der ikke lyd på.

Hvis det er 3 forskellige film på en båd, så ville jeg bruge 3 computere.
Eller bruge et USB/Firewire lydkort,,, eller to.