Avatar billede bandenolsen Nybegynder
20. marts 2008 - 19:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til installation af Typo3 CMS

Jeg har valgt at lade mit website basere på TYPO3 - hvilket jeg godt ved er en udfordring. Men jeg forsøger at tage kampen op *GG*
Jeg er kommet så langt at jeg har dogloaded og pakket programmet ud på mit linux webhotel. Jeg har oprrettet en database og installationen har kørt 1 2 3 go processen og jeg kan nu vælge om jeg vil se frontend eller backend. når jeg logger på backend delen får jeg følgende fejl meddelelse.

Warning: fopen():
SAFE MODE Restriction in effect.

The script whose uid/gid is 116042/116042 is not allowed to access /mitwebsite.dk/typo3/typo3temp/cs owned by uid/gid 398/398 in /mitwebsite.dk/typo3/t3lib/class.t3lib_div.php on line 2453 Warning: fopen(/mitwebsite.dk/typo3/typo3temp/cs/charset_iso-8859-1.tbl): failed to open stream: No such file or directory in /mitwebisite.dk/typo3/t3lib/class.t3lib_div.php on line 2453 Warning: fopen(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid/gid is 116042/116042 is not allowed to access /mitwebsite.dk/typo3/typo3temp/llxml owned by uid/gid 398/398 in /mitwebsite.dk/typo3/t3lib/class.t3lib_div.php on line 2453 Warning: fopen(/mitwebsite.dk/typo3/typo3temp/llxml/misc.xml_f7f5a1239f.default.iso-8859-1.cache): failed to open stream:

No such file or directory in /mitwebsite.dk/typo3/t3lib/class.t3lib_div.php on line 2453 ERROR: File not written to disk! Write permission error in filesystem?

Jeg har konstateret at jeg slet ikke har filen
mitwebsite.dk/typo3/typo3temp/llxml/misc.xml_f7f5a1239f.default.iso-8859-1.cache
Jeg har konstateret at når jeg ændre permission ( rettigheder) til div filer får jeg beskeden:

Ikke muligt at ændrede permission. Files has different UID (398)????

Jeg må indrømme at jeg ikke anet hvad UID/GID betyder.

I fejlmeddelelsen står der The script whose uid/gid is 116042/116042 ikke kan åbne.... hvor finder jeg dette script?
hvor giver jeg adgang/rettigheder ?

Jeg har i øvrigt øget databasen størrelse ( max fra 50mb til 525 mb).
Hvis her er en haj eller en flink person med interesse for Typo3 og som kan afse tid til at hjælpe med opstart at en hjemmeside hører jeg også gerne fra dig.
Avatar billede bandenolsen Nybegynder
21. maj 2008 - 07:18 #1
Det er ikke mange henvendelser jeg har fået.....
Avatar billede bandenolsen Nybegynder
29. maj 2008 - 20:38 #2
Nu virker Typo3 Core delen men jeg søger fortsat hjælp til at jeg kan få installere div extensions.
Avatar billede bandenolsen Nybegynder
29. maj 2008 - 20:40 #3
jeg lukker spørgsmålet - jeg søger fortsat hjælp til løsning af hvordan extensions kan installeres.