Avatar billede why Nybegynder
21. marts 2008 - 13:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forbind en bærbar trådløst til et "stationært netværk"

Hej,
En af mine venner kommer hjem fra USA med en 8Gb Eee Pc til mig en af dagene. Det bliver faktisk min første bærbare computer (jeg er nok lidt bagud på mobilitetsområdet). Af samme grund har jeg aldrig sat mig ind i trådløse netværk o.l.

Nu er spørgsmålet: Vil jeg kunne bevare opsætningen som den er, imellem min stationære og min zyxel p-660r-d1 router (ikke trådløs), og på en eller anden måde skabe et trådløst acces-point (har jeg hørt, der er noget der hedder) som jeg kan forbinde min Eee PC til.
Avatar billede nva Praktikant
21. marts 2008 - 13:34 #1
Måske kan du bruge en opsætning som denne http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp
Avatar billede why Nybegynder
21. marts 2008 - 13:53 #2
Tak. Ja, jeg tænkte også på noget lignende. Jeg havde bare håbet der var en simplere løsning. I dette tilfælde ville jeg være nødt til at investere i både en ekstra router og en trådløs router, eller acces point.

Gad vide hvorfor man ikke bare kan springe over routeren mellem den trådløse router og adsl modemet. Måske kunne jeg alligevel gøre det, da p-660r-d1 faktisk er en router (omend kun med én udgang). Så vidt jeg har forstået har det noget at gøre med tildeling af IP-adresser, har jeg ret i det???

Desuden har jeg hørt at Cybercity er lidt kræsne hvad angår alt andet end deres eget hardware, men det i opsætning 'nva' foreslår ovenfor er det vel ikke et problem, da den "fremmede" hardware ligesom er gemt bag deres zyxel-snot, korrekt???

Al info er særdeles velkommen.
Avatar billede nva Praktikant
21. marts 2008 - 13:57 #3
Du behøver kun investere i én trådløs router, da der normalt både kan bruges kabel og trådløs i sådan en.
Avatar billede why Nybegynder
21. marts 2008 - 15:14 #4
Tak nva. Så dit bud er at det vil fungere med f.eks. en Linksys Compact Wireless-G Broadband Router WRT54GC (den ser meget fed ud) http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=308919.

Så skulle jeg altså have zyxel p-660r-d1 forbundet til væggen (ja ja), og herefter WRT54GC, hvortil jeg kunne forbinde min desktop med kabel og EEE PC trådløst (givet at jeg konfigurerer dem rigtig)??
Avatar billede nva Praktikant
21. marts 2008 - 15:43 #5
Ja det vil jeg stærkt tro. Hvis nogen er uenig må de jo byde ind med et andet forslag.
Avatar billede why Nybegynder
21. marts 2008 - 15:56 #6
Hov. Se engang nva: http://www.eksperten.dk/spm/811127 Det ser ikke superenkelt ud, men han får det da til at fungere til sidst. Du må meget gerne lægge et svar, du fik mig på rette spor her. Så må jeg se at få den bestilt, så jeg kan komme trådløst på nettet med min nye Eee Pc, som jeg får i næste uge. Wiiiu Wiiiu!
Tak for hjælpen.
Avatar billede nva Praktikant
21. marts 2008 - 16:00 #7
Velbekomme.